سازمان ملل: داعش احتمالا تا پایان مهر شکست می خورد ... اما پس از آن چه؟

سازمان ملل: داعش احتمالا تا پایان مهر شکست می خورد ... اما پس از آن چه؟
جمعه 10 شهريور 1396 - 22:22

استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، روز جمعه گفت که شکست گروه تروریستی داعش احتمالاً تا اواخر مهرماه محقق خواهد شد.

العالم - سوریه

«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه روز جمعه گفت که آخرین سنگرگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه احتمالا در ماه اکتبر (بین 9 مهرماه تا 9 آبان) فرو خواهد پاشید. 

وی در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «از نظر من، چیزی که شاهد آن هستیم، شروعی برای پایان جنگ است. چیزی که لازم است از آن اطمینان حاصل کنیم این است که لازم است این موضوع آغاز صلح هم باشد. در همین جا است که چالش آغاز می‌شود.»

دیپلمات سازمان ملل تصریح کرد که سه نقطه در سوریه هستند که هنوز ثبات پیدا نکرده‌اند: رقه، دیرالزور و ادلب. 

او گفت: «اگر جامعه بین‌المللی، هم معارضان و هم دولت را به سمت پذیرش مذاکرات واقعی سوق دهند، ظرف یک سال  احتمال برگزاری انتخابات معتبر وجود خواهد داشت».

دی میستورا، در عین حال، هشدار داد که «اگر پس از شکست داعش شاهد حصول توافقات سیاسی نباشیم احتمال بازگشت تروریست های مسلح وجود داد؛ این چیزیست که قبلا در عراق اتفاق افتاده بود».

وی افزود: «زمانی که القاعده در عراق شکست خورد من در این کشور بودم. اما چرا تروریست ها القاعده با قدرت بیشتری بازگشتند؟ چون عراق نتوانست حکومتی فراگیر تشکیل دهد».

دی میستورا به تازگی اعلام کرده است که دور تازۀ مذاکرات صلح سوریه در ژنو ماه اکتوبر و به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها