ارسال 1000 كاميون سلاح و مهمات برای كردهای شمال سوريه

ارسال 1000 كاميون سلاح و مهمات برای كردهای شمال سوريه
شنبه 11 شهريور 1396 - 04:39

وزیر دفاع ترکیه با انتقاد از حمایت همپیمانان این کشور از کردهای سوریه اعلام کرد، در چند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون انواع سلاح  و مهمات در اختیار نیروهای اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه قرار گرفته است .

نور الدین جانیکلی روز جمعه به مناسبت عید سعید قربان در مقر حزب عدالت و توسعه در استان قره سون در شمال ترکیه گفت در چند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون  سلاح و مهمات به دست نیروهای اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه ( پ ی د ) و شاخه نظامی آن ی پ گ ( یگان های مدافع خلق کردها) رسیده است .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از قره سون ، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد متحدان ترکیه ( آمریکا ) که سلاح را برای کردهای سوریه ارسال می کنند ، مدعی هستند که این سلاح ها را فقط برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار کردها قرار می دهند .
جانیکلی گفت : اگر ادعای آنان در زمینه ارسال سلاح برای کردهای سوریه درست باشد ، ارسال تنها 80 تا 90 کامیون سلاح برای کردها کافی است اما درچند ماه اخیر بیش از 1000 کامیون سلاح و مهمات  به دست جنگجویان کرد در شمال سوریه رسید و این میزان سلاح و مهمات برای تجهیز یک ارتش 50 هزار نفری کفایت می کند .
 وزیر دفاع ترکیه افزود برخی از کشورهای متحد ترکیه در ماههای اخیر انواع سلاح و مهمات در اختیار کردهای سوریه قرار می دهند تا وحدت و تمامیت ارضی ترکیه را هدف قرار دهند .
بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری آناتولی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه ، اواسط ماه اوت 112 کامیون حامل تجهیزات نظامی از طریق مرزهای عراق وارد مناطق تحت سیطره جنگجویان کرد در شمال شهر رقه شدند .
 

پربیننده ترین خبرها