منشاء مرموز دود سیاه کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو چه بود؟

منشاء مرموز دود سیاه کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو چه بود؟
شنبه 11 شهريور 1396 - 06:26

در پی خروج دود سیاه از شومینه ای در کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو پلیس آمریکا روز جمعه اعلام کرد افراد حاضر در کنسولگری در آستانه تعطیلی آن اشیاء نا مشخصی را آتش زده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، آتش نشانی شهر سان فرانسیسکو در غرب آمریکا در پی اعلام هشدار وارد عمل شد اما سخنگوی آتش نشانی در توییتر اعلام کرد : آتش سوزی روی نداده و همه چیز خوب بود و ما محل را ترک کردیم.

آمریکا روز پنجشنبه به روسیه دستور داد کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و ماموریت های تجاری خود در واشنگتن و نیویورک را قبل از شنبه تعطیل کند.

این تصمیم در واکنش به تصمیم مسکو برای کاهش شمار کارکنان و دیپلمات های حاضر در نمایندگی های آمریکا در روسیه گرفته شد.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه آمریکا را متهم کرد امنیت اتباع این کشور را با تجسس های پیش بینی شده در محل ماموریت دیپلماتیک روسیه در سان فرانسیسکو و در جستجو در محل اقامت دیپلمات ها، تهدید می کند.

ماریا زاخاروفا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد درخواست مقام های آمریکا برای امنیت شهروندان روسی تهدیدی مستقیم ایجاد می کند.

وی در این بیانیه تصریح کرد دستگاه های ویژه آمریکا قصد دارند دوم سپتامبر در کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و همچنین در آپارتمان های کارمندان آن به تجسس بپردازند.

وی گفت این جستجوها قرار است به دست اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا صورت بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها