کشته و زخمی شدن 297 عراقی در یک ماه

کشته و زخمی شدن 297 عراقی در یک ماه
شنبه 11 شهريور 1396 - 09:35

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق "یونامی" اعلام کرد که بدنبال خشونت ها، اقدامات تروریستی و درگیری های مسلحانه ماه اوت در عراق دستکم 297 غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه سومریه، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق "یونامی" در بیانیه ای تصریح کرد: طی ماه گذشته 125 غیرنظامی عراقی کشته و 188 نفر دیگر زخمی شدند که از نظر تعداد تلفات استان بغداد با 45 کشته و 135 زخمی در جایگاه نخست و استان نینوا با 36 کشته و 18 زخمی قرار دارند.

 

از سوی دیگر استان صلاح الدین از نظر شمار قربانیان با چهار کشته و 24 زخمی در رتبه سوم جای دارد. این در حالی است که "یونامی" نتوانست آمار غیرنظامیان قربانی در استان الانبار را از مراکز درمانی این استان بدست آورد چرا که هنوز چند منطقه آن درکنترل تروریست های داعشی است.

بر اساس این بیانیه، " یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق، هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط تروریست های داعش را محکوم کرد و گفت: تروریست ها به علت شکست های پیاپی خود در صحنه نبرد از جمله از دست دادن تلعفر به اقدامات تلافی جویانه تروریستی روی آورده اند که آخرین آن در اوایل این هفته در بغداد بود.

جنگ علیه داعش، بمب گذاری ها و اقدامات تروریستی از مهم ترین علت های خشونت در عراق است.

 221

پربیننده ترین خبرها