رونالدو چه زمانی و چگونه رکورد علی دایی را می زند؟ / خطر بزرگ CR7 برای شهریار ایران

رونالدو چه زمانی و چگونه رکورد علی دایی را می زند؟ / خطر بزرگ CR7 برای شهریار ایران
شنبه 11 شهريور 1396 - 10:26

رکورد علی دایی «شبه دائمی» به نظر می رسد، همان رکوردی که باعث شده تا او آقای گل جهان شود.

العالم _ ایران / ورزشی

علی دایی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران رکورد گلزنی در رده ملی دنیا را در دست دارد. او در طی سال ها حضورش در تیم ملی فوتبال ایران 109 گل ملی زد تا آقای گل جهان شود.

این رکورد در دسته رکوردهای سخت ورزشی محسوب می شود به این ترتیب که شکستن آن کاری بسیار سخت و زمان بر است و به همین دلیل در دسته رکوردهای «شبه دائمی» به نظر می رسد اما دنیای فوتبال آنقدر اسطوره دارد که هر چند وقت یکبار فوتبالدوستان ایرانی احساس کنند رکورد ارزشمند یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا و یکی از محبوب ترین چهره های شاخص فوتبال ایران ممکن است در آینده ای نزدیک بشکند.

نیمار و رونالدو این دو اسطوره هستند. این دو هر چند وقت یکبار با گلزنی برای تیم های ملی فوتبال کشورشان زنگ خطر را برای علی دایی به صدا در می آورند. علی دایی هر چقدر هم خودش را نسبت به شکسته شدن رکورد ارزشمندش بی تفاوت نشان بدهد باز هم این انکار شدنی نیست که او اصلا دوست ندارد این اتفاق بیفتد.

فعلا دو اسطوره ای که هنوز فوتبال بازی می کنند (رونالدو و نیمار) خطراتی جدی برای او محسوب می شوند. کریستیانو رونالدو پنج شنبه شب باز هم برای علی دایی ناخواسته خط و نشان کشید.

3 گلی که رونالدو در پیروزی خانگی 5 بر یک شب گذشته (پنجشنبه) تیم فوتبال پرتغال برابر جزایرفارو به ثمر رساند، او را در رده‌بندی بازیکنان دارای بیشتری گل ملی بالاتر از پله، اسطوره فوتبال برزیل (1957 تا 1971) قرار داد.

رونالدو با این هت‌تریک 78 گله شد و از پله‌ای که 77 گل ملی دارد، سبقت گرفت، البته رونالدو این تعداد گل را در 144 بازی ملی به ثمر رسانده است در حالی که پله 77 گل خود را در 92 بازی زده بود.

به این ترتیب رونالدو 78 گله شد. حالا او 31 گل با علی دایی فاصله دارد. او رکورد علی دایی را می زند؟ اگر حساب کنیم رونالدو چهار سال دیگر برای تیم ملی فوتبال پرتغال بازی کند و هر سال 9 گل برای تیم ملی کشورش بزند و امسال نیز حداقل چهار گل دیگر برای پرتغالی ها بزند هیچ بعید نیست رکورد شبه دائمی علی دایی شکسته شود. اما اینجا باز هم سوال زیاد است. رونالدوی 32 ساله تا چهار سال دیگر هم برای تیم ملی فوتبال پرتغال بازی می کند؟ هر سال توانایی این را دارد که 9 گل بزند؟ زمان به این سوالات پاسخ خواهد داد اما ما هم کماکان امیدواریم رکورد علی دایی را نه نیمار بزند نه رونالدو!

جام جم آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها