تصمیم آمریکا برای بازرسی سرکنسولگری روسيه در سا‌نفرانسيسکو!

تصمیم آمریکا برای بازرسی سرکنسولگری روسيه در سا‌نفرانسيسکو!
شنبه 11 شهريور 1396 - 12:04

سخنگوي وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد: ماموران پلیس فدرال آمریکا قصد دارند که ساختمان سرکنسولگري روسيه در سان‌نفرانسيسکو و همچنین منازل کارمندان در این مکان دیپلماتیک را بازرسی کنند.

العالم - اروپا
به گزارش شبکه روسیاالیوم، "ماريا زاخارووا" سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت که اين اقدام مقام‌هاي آمريکايي تهديدي مستقيم عليه امنيت شهروندان روسيه است و این درخواست مقام‌هاي آمريکايي در کنار اقدام آنها براي توقیف وسايل گران‌قيمت دولت روسيه، تهديدي مستقيم عليه امنيت شهروندان روسيه است.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت که قرار است اين بازرسي‌ها توسط مأموران "اف‌بي‌آي" انجام شود. وي گفت که چنين بازرسي‌هايي مستقيماً در تناقض با مصونيت ديپلماتيک کارکنان سفارت روسيه است.

به گفته زاخارووا، مسکو به شدت با اقدام وزارت خارجه آمريکا در تعطيل کردن سه ساختمان ديپلماتيک روسيه مخالف است.
ماریا زاخاروف افزود: به خانواده و کارمندان گفته شده است که ظرف ۱۰ تا ۱۲ ساعت ساختمان را ترک کنند.

وی هشدار داد، مسکو حق اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می داند، دولت ترامپ با اعلام تصميم براي تعطيلي اين اماکن ديپلماتيک حتي از اقدام باراک اوباما، رئيس‌جمهور سابق آمريکا در اخراج ديپلمات‌هاي روسيه هم پا را فراتر گذاشته است.
وزارت خارجه آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد اين کشور دستور تعطيلي سرکنسولگري روسيه درشهر سان‌فرانسيسکورا صادر کرده است.

در بيانيه وزارت خارجه آمريکا با اشاره به اقدام ماه قبل روسيه در کاهش شمار ديپلمات‌هاي آمريکايي آمده است: در راستاي حفظ فضاي تساوي که روس‌ها خواهان آن بودند، ما از دولت اين کشور مي‌خواهيم سرکنسولگري‌اش در سان‌فرانسيسکو و دفاتر وابسته آن در واشنگتن دي‌سي و يک شعبه کنسولگري در نيويورک‌ را تعطيل کند. لازم است تعطيلي اين اماکن تا 2 سپتامبر انجام شود.
بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه در تاریخ 28 جولای برای سفارت آمریکا در مسکو ارسال کرده، دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا باید تا اول ماه سپتامبر کارکنان خود را به تعداد 455 نفر برساند، و برای این منظور مجبور است تا 755 نفر از پرسنل فعلی خود را که تعدادشان 1210 نفر است، کاهش دهد.

221
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها