ماجرای حضور "اردوغان" در مراسم عروسی قهرمان سابق تیم ملی تکواندوی ایران!

ماجرای حضور
شنبه 11 شهريور 1396 - 13:12

حضور رئیس جمهور ترکیه در مراسم جشن ازدواج قهرمان سابق تیم ملی تکواندوی ایران بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی داشت.

العالم _ ایران / ورزشی

این روزها خبر ازدواج مهران عسکری قهرمان سابق تیم ملی ایران و "نور تاتار" قهرمان تکواندوی ترکیه نقل محافل خبری و ورزشی شده است.  "نورتاتار" متولد ۱۶ اوت ۱۹۹۲ در کشور ترکیه است، او اصالتی کرد دارد و از مهمترین افتخارات او برای تیم ملی تکواندو ترکیه می‌توان به کسب مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو اشاره کرد. حضور رئیس جمهور ترکیه در مراسم جشن ازدواج این دو قهرمان بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی داشت.

در ادامه گفت‌‌وگو‌ی مهران عسکری را می‌خوانید:

مهران تکواندو را از کجا آغاز کردی؟

باید اینطور بگویم پدرم مشتی روزگار است،  او یکی از مهربان‌ترین پدرهای دنیاست. من تکواندو را از کودکی در فرهنگسرای بهمن جوادیه آغاز کردم و از صفر تا ۱۰۰ این رشته را از پدرم آموختم، من هرچه دارم اول خدا و بعد از آن از پدرم است. در بحث ورزش و اخلاق هرچه آموخته‌ام از پدرم است.

 در حال حاضر از دنیای تکواندو که خداحافظی نکرده‌ای؟

من هنوز از دنیای قهرمانی فعلاً خداحافظی نکرده‌ام، به شدت تمرین می‌کنم تا ببینم خدا چه می‌خواهد. فعلاً کل خانواده عسکری دست به دست هم داده‌اند تا به مهران کمک کنند (با خنده)

نظرت در مورد فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو چیست؟

فریبرز عسکری دایی من است، او بعد از جریاناتی که پس از المپیک لندن رخ داد مقطعی را مورد ظلم قرار گرفت. نه اینکه او دایی من باشد و بخواهم اینطور بگویم نه، برای صحبت‌هایم دلیل دارم. زمانی که او برای اولین بار از نوجوانان به بزرگسالان به عنوان سرمربی تیم ملی دانشجویان پیوست اولین نفری که خط قرمز روی نامش کشید من بودم. چون باختم و حذف شدم. فریبرز به نظر من آدم عادلی است و من هم به این موضوعی که اتفاق افتاد حرفه‌ای نگاه می‌کنم، امیدوارم که او به جایگاه واقعی‌اش برسد. جایگاه عسکری سرمربی گری تیم بزرگسالان ایران است چون اسم بزرگی است و مابقی نفراتی که تجربه دارند کنار این اسم باید فعالیت کنند.

 این روزها بحث ازدواج مهران عسکری با قهرمان المپیک ترکیه مطرح است. از نحوه آشنایی‌تان برایمان بگو؟

من با "نورتاتار" که قهرمان ۲ دوره المپیک است در سال ۲۰۱۲ با توجه به حواشی که در المپیک رخ داد آشنا شدم. اولین دیدار ما هم در مسابقات المپیک دانشجویان جهان در کره جنوبی بود. زمانی که من در ایران زندگی می‌کردم تصمیمی برای ازدواج نداشتم و حتی در آن مقطع یک پیشنهاد از برزیل با مبلغ خوبی داشتم اما با توجه به اینکه این آشنایی رقم خورد من ماندگار شدم، جالب این است که وقتی این موضوع را به خانواده‌ام گفتم آنها شوکه شدند چون باورشان نمی‌شد، به آنها گفتم باید برای مراسم خواستگاری راهی ترکیه شویم. آنها تصور می‌کردند من آنها را سر کار گذاشتم، به هر حال قسمت ما هم این بود و حالا از این اتفاق خیلی خوشحالم.

در مورد مراسم خواستگاری صحبت کن؟

قرار بود روز عشاق ۱۴ فوریه در مسابقات اوپن ترکیه هر دو نفر شرکت کنیم اما متأسفانه نورتاتار در تمرینات انگشت پای من را شکست و این مسابقه را از دست دادم. (با خنده) در آن زمان پدر و مادرم هم در ترکیه حضور داشتند و قرار بود مراسم خواستگاری را تدارک ببینیم که ۲ روز پس از آن مراسم خواستگاری ما در منزل نورتاتار برگزار شد. یک اتفاق جالبی هم در مراسم رخ داد. 

چه اتفاقی رخ داد؟

آنها یک مراسمی قهوه خوران دارند، کمی به قهوه‌ های قجری ما شباهت دارد، مراسم قهوه خوران به این صورت است، کسی که به عنوان داماد برای خواستگاری آمده باید قهوه‌ای که با نمک و فلفل زیاد درست شده است را میل کند. آنها با این کار می‌خواهند داماد را فراری دهند اما من پرقدرت ماندم و فرار نکردم.(با خنده) این را باید بگویم که مهمترین اتفاق این آشنایی این بود که در مراسم خواستگاری خانواده نورتاتار اصلاً به هیچ عنوان از دارایی من سئوال نکردند.

مراسم ازدواج شما چه زمانی برگزار شد؟

۲۱ مردادماه رسماً مراسم ازدواج مان را جشن گرفتیم البته ما از قبل عقد کرده بودیم اما به خاطر ترافیک کاری مراسم جشن ازدواج ما یک مقدار طول کشید و در حال حاضر نیز در آنتالیا زندگی می‌کنیم اما ناگفته نماند اردوهای آماده‌سازی ما در شهرهای مختلف برگزار می‌گردد.

 پس هر دو نفر به شدت تمرین می‌کنید؟

خوشبختانه در طول یک سالی که در کشور ترکیه حضور داشتم به هیچ عنوان تمریناتم را رها نکردم، خدا را شاکرم در این مدت شرایط خوبی داشتم و توانسته‌ام اعتماد آنها را به عنوان بازیکن و مربی جلب کنم. در حال حاضر نیز مربی شخصی همسرم هستم و با او تمرین می‌کنم.

مهران عسکری یک خانواده ورزشی را دارد آیا همسر شما هم خانواده ورزشی دارد؟

با ورود من به خانواده تاتار و ورود همسرم به خانواده عسکری ما یک خانواده کاملاً ورزشی را تشکیل دادیم. پدر نور فوتبالیست بوده، برادرش هندبالیست و تکواندوکار بوده. در واقع خانواده همسرم نیز مثل خودم در ورزش فعالیت داشته‌اند. این خوب است که هر دوی ما یک زندگی تقریباً حرفه‌ای را دنبال می‌کنیم، امیدوارم که انتهای این مسیر باعث موفقیت هردوی ما باشد.

 از مراسم ازدواج و حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم صحبت کن. این اتفاق بازتاب فوق العاده ای داشت؟

به هر حال این اتفاق مهمی بود که در مراسم جشن ازدواج ما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز حضور داشت. او ۱۰ روز قبل از جشن ازدواج ما شخصاً با همسرم تماس گرفت و اعلام کرد که حتماً در عروسی ما حضور خواهد داشت. او هیچ کار و جلسه‌ای در آنکارا نداشت و فقط برای مراسم عروسی ما به این شهر آمد. رئیس جمهور خیلی دوست داشت که تا آخر مراسم در جشن عروسی ما بماند اما دختر او به دلیل زایمان زودرس به بیمارستان منتقل شده بود و ناچار شد زودتر مراسم عروسی را ترک کند.

برخی‌ها برایشان سئوال است که چرا مهران کنار همسرش به مسابقات نمی‌رود، دلیل این موضوع چیست؟

به خاطر این است که هنوز پاسپورت ترکیه‌ای من نیامده است و به همین دلیل من در کنار نور در مسابقات نیستم.

 خیلی‌ها معتقدند مهران عسکری در موفقیت همسرش در مسابقات جهانی کره جنوبی تأثیر داشته، شما با این موضوع موافق هستید؟

اینکه در موفقیت همسرم در مسابقات جهانی من تأثیرگذار بوده‌ام یا نه باید دیگران قضاوت کنند اما نورتاتار خیلی موافق است که من در کسب مدال او در کره جنوبی تأثیرگذار بوده‌ام. خوشبحال من اگر موفق بودم و کمکش کردم، این باعث افتخار من است. بالاخره من با سن و سال کمی که دارم خداراشاکرم که با هرکسی که کار کردم نتیجه مناسبی کسب کرده است.

 آرزو داری با همسرت در المپیک توکیو حضور داشته باشید؟

من تمام تلاشم را می‌کنم یا به عنوان مربی یا به عنوان هم‌تیمی کنار همسرم در المپیک توکیو باشم، چون شرایط من برای مسابقه دادن در ترکیه فراهم شده است فقط منتظر پاسپورتم هستم تا بتوانم استارت بزنم اما تمام قد کنار نور هستم تا انشاالله کارنامه ورزشی او با کسب یک مدال طلای المپیک پر شود و تمام کند.

 صحبت پایانی شما را می‌شنویم...

ممنون از اینکه این فرصت را در اختیار من قرار دادید. مهمترین برنامه من رشد است. هر راهی که منطقی باشد برای رشد کردن من همان را در پیش خواهم گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها