تمجید AFC از دفاع تسخیرناپذیر ایران+تصاویر

تمجید AFC از دفاع تسخیرناپذیر ایران+تصاویر
شنبه 11 شهريور 1396 - 13:35

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از عملکرد خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر کره جنوبی تمجید کرد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

به گزارش سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، سرنوشت صعود تیم ملی کره جنوبی به جام جهانی 2018 روسیه پس از تساوی مقابل ایران 10نفره در بازی یکی مانده به پایانی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به بازی آخر کشیده شد.

با شکست ازبکستان برابر چین، کره جنوبی با کسب یک پیروزی در تاشکند می‌تواند به‌عنوان تیم دوم گروه A به جام جهانی 2018 راه پیدا کند، اما این (بازی با ایران) فرصتی بود که این تیم از دست داد. همان‌طور که طرح گرافیکی زیر نشان می‌دهد، میزبان بازی (کره) قادر نبود حتی یک شوت در چارچوب دروازه حریف بزند. از هشت تلاش کره برای رسیدن به گل، مسیر سه شوت توسط بازیکنان ایران مسدود شد و پنج ضربه دیگر نیز خط عرضی زمین را پیمود.

تنها کره نبود که نتوانست در این بازی موقعیت جدی گلزنی خلق کند، چرا که ایران هم نتوانست دروازه کره را تهدید کند، درست همان‌طور که در طرح گرافیکی زیر می‌بینید. ایران بدون سردار آزمون که خط حمله تیمش را رهبری می‌کند، در این بازی تونایی لازم را نداشت و در مجموع تنها یک شوت در چارچوب دروازه کره زد.

 با وجود اینکه تیم ملی ایران صعودش به مرحله پایانی جام جهانی به‌عنوان تیم اول گروه A را در هفته هشتم مرحله انتخابی قطعی کرده بود، فشار برای صعود به جام جهانی روسیه روی میزبان بود نه شاگردان کارلوس کی‌روش، جایی که دفاع ظاهراً تسخیرناپذیر ایران یک بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشت.

یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان خط دفاعی ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع 25ساله این تیم بود که در قلب خط دفاعی ایران درخشید، بازیکن السد که در مسابقات جام ملت‌های آسیای 2015 خود را در صحنه بین‌المللی مطرح کرد و ثبات دفاعی خود را نشان داد و اهمیت خود را برای تیم ملی در تنگناها نشان داد.

همان‌طور که گرافیک بالا نشان می‌دهد، پورعلی‌گنجی عملکرد قابل‌توجهی در بازی داشت و بیش از هر بازیکن دیگری توپ را دفع کرد و بخش عمده‌ای از یک‌سوم زمین خودی را پوشش داد و کنار اینها تمامی تکل‌هایش موفقیت‌آمیز بود.

در این بازی که تحت‌سلطه خط دفاعی بود، جای تعجبی نداشت که مهاجمان به دردسر بیفتند. در چنین سناریویی، تیم نیاز به ستاره‌های خط حمله‌اش دارد تا لحظه‌های جادویی را در بازی رقم بزند و با وجود نبودن سردار آزمون در این بازی تمامی چشم‌ها در این دیدار به سون هیونگ مین، بازیکن مستعد تاتنهام بود، اما مهاجم تاتنهام با وجود 60 هزار هوادار کره‌ای در ورزشگاه نتوانست کاری از پیش ببرد.

هیونگ مین تنها یک شوت خارج از چارچوب داشت و دقت پاس 54.5درصدی او از 33 پاس، بازگشت ناامیدکننده‌ای را برای گرانقیمت‌ترین بازیکن آسیایی به‌همراه داشت.

همان‌طور که نقشه حرارتی بالا نشان می‌دهد، هیونگ مین بیشتر در سمت چپ زمین بود که با رامین رضاییان تقابل داشت، مدافعی سریع که خیلی توسط ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و با 61 ضربه به توپ، نقشه حرارتی (تصویر زیر) هم تسلط او بر این منطقه را نشان می‌دهد.

کره جنوبی حالا نیاز به این دارد که در سفر به تاشکند، با کسب پیروزی دهمین صعودش به جام جهانی را قطعی کند، جایی که باید به روند ناکامی خود در بازی‌های خارج از خانه با امید به هیونگ مین و دیگر مهاجمانش پایان دهد و فرم خود را حفظ کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها