اظهارنظر جالب امیر مکه درباره ایرانی‌ها + عکس

اظهارنظر جالب امیر مکه درباره ایرانی‌ها + عکس
شنبه 11 شهريور 1396 - 17:33

شاهزاده "خالد الفیصل" امیر شهر مکه در نشستی خبری حجاج ایرانی را "برادران دینی" توصیف کرد.

العالمعربستان

خالد الفیصل در نشستی خبری گفت:" حجاج ایرانی برادران دینی ما هستند که در این سرزمین مقدس از آنها استقبال و پذیرایی کردیم."

به نوشته سایت اینترنتی ارم نیوز، الفیصل ابراز امیدواری کرد که حجاج ایرانی مناسک حج را در راحتی و آرامش به جا آورند و مشکلی برای آنها رخ ندهد و خاطره خوبی از عربستان در ذهن آنها ثبت شود.

پس از گذشت یکسال از توقف اعزام زائران حج واجب، اولین کاروان زائران ایرانی در مرداد ماه سالجاری وارد عربستان شد. از سرگیری اعزام زائران پس از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان سعودی انجام شد.

خاطرنشان می شود که در مهر ۱۳۹۴ و همزمان با عید فطر، بیش از چهارصد زائر ایرانی در صحرای منا به دلیل ازدحام جمعیت شهید شدند. در پی فاجعه منا، ایران عربستان را به بی‌لیاقتی محکوم کرد و تنش بین دو کشور دوباره اوج گرفت.

در سال ۱۳۹۵ اعزام زائر به عربستان سعودی بعلت عدم ارائه تضمین‌های امنیتی لازم برای زائران ایرانی از سوی طرف سعودی و همچنین عدم همکاری ریاض در فراهم کردن تسهیلات لازم برای صدور ویزا برای زائران بطور کامل متوقف شد.

اما با مذاکراتی که بین ایران و مسئولان سعودی انجام شد و قبول شروط ایران از سوی آنها و دریافت ضمانت هایی در مورد امنیت وسلامت حجاج ایرانی، زائران ایرانی خانه خدا امسال در مراسم حج حضور

یافتند.

213

پربیننده ترین خبرها