روایت دانش‌آموز مصدوم شده از حادثه داراب + فیلم

شنبه 11 شهريور 1396 - 21:19

یکی از دانش‌آموزان مصدوم از حادثه واژگونی اتوبوس داراب به همراه پدرش به جزییات این حادثه و نحوه خدمات‌رسانی صورت گرفته پرداخت.

العالم - ایران / اجتماعی

در حال حاضر چهار مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی که از بندرعباس عازم شیراز بودند در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری و در حال دریافت خدمات هستند.

سارا خادمی یکی از دانش‌آموزان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس ماجرای سفر خود و دانش‌‌آموزان دیگر هرمزگانی را اینگونه تعریف کرد: ساعت 11 شب بود، بعد از برگزاری جشن سوار اتوبوس شده و از بندرعباس عازم شیراز شدیم. در بین مسیر خواستیم کمربند ببندیم اما راننده گفت: دست نزنید هر وقت لازم شد اطلاع می‌دهم. ما هم بدون اجازه کمبربند نبستیم و خوابیدیم.

یک لحظه حس کردم چیزی بالا و پایین می‌شود، گفتم شاید روی سرعت‌گیر هستیم. وقتی بیدار شدم دیدم روی دوستم افتاده‌ام و دوستان دیگر نیز با صورت و بدن زخمی کنارم افتاده‌اند.

پاهایم وسط پنجره‌های اتوبوس گیر کرده بود از 2 مردی که آنجا بودند کمک خواستم و پس از کمک با آمبولانس مرا به بیمارستان داراب انتقال دادند.

در بیمارستان داراب، به خاطر شلوغی و تعداد زیاد مصدومان رسیدگی خیلی خوب نبود، اما در بیمارستان شهید رجایی رسیدگی مناسب است.

حسین خادمی پدر سارا خادمی نیز ماجرای چگونگی اطلاع از تصادف فرزندش را اینگونه تعریف کرد: ساعتی پس از حادثه، دخترم در ساعت 5 صبح تماس گرفت و گفت تصادف کردیم. همان لحظه حرکت کردیم و ساعت 10 صبح به داراب رسیدیم. چون امکانات تخصصی بالایی در بیمارستان نبود، دخترم را با 2 ران و لگن شکسته به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام کردند.

از خدمات ارایه شده قدردانی می‌کنیم اما به عنوان همکار آموزش و پروش خواهشم  این است که نباید اجازه دهند چنین اتفاقی پیش آید. وقتی دیدم دست و پای یکی از دختران قطع شده و یا قطع نخاع شده‌اند برایم بسیار سخت گذشت.

دانش‌آموزان از خانواده خود جدا شدند تا چند روز خوش بگذرانند، تفریح کنند و اطلاعاتی کسب کنند اما متاسفانه این اتفاق افتاد. زمان و ساعت حرکت دانش‌آموزان نیز مناسب نبوده است. چرا باید در طول شب حرکت کنند؟

اگر بخشنامه هم  گفته است در طول شب می‌شود آنها را حرکت داد، با کدام راننده؟ راننده‌ای باید باشد که صلاحیت داشته باشد.

دخترم از ناحیه لگن، دوپا و دنده‌هایش نیز شکسته است، خونریزی داخلی هم دارد، چه کسی سلامت آنان را تضمین می‌کند. از مسئولان درخواست دارم، اجازه ندهند این حوادث تکرار شود. باید برنامه‌ریزی کرده و به فکر اساسی باشند.

گزارشها از بیمارستان شهید رجایی حاکی از این است که وضعیت یکی از دانش‌آموزان که در "آی.سی.یو" بستری است مساعد نیست. همچنین والدین یکی از مصدومان دیگر نیز که دست و پای فرزند دانش‌آموزشان قطع شده بود نیز به شدت ناراحت بوده و فقط می‌گفتند، دست و پایش را برگردانید.

4 مصدوم در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند

مدیر بیمارستان فوق تخصصی شهید رجایی شیراز نیز اظهار داشت: از صبح روز گذشته (جمعه) که اطلاع دادند، این سانحه اتفاق افتاده بیمارستان در حال آماده باش قرار گرفت و همکاران آمادگی را ایجاد کردند و ساعت 12 نخستین مصدوم‌ها آورده شد که شرایط خوبی نداشتند.

حمید خدیوی افزود: یکی از آنان با شکستگی و خردشدگی یکی از پاها و قطع مچ دست راست روبه‌رو بود که بلافاصله به اتاق عمل رفت و در اتاق عمل کار اولیه صورت گرفت و متاسفانه پای راست نیز از ناحیه مچ قطع شد.

وی بیان کرد: مصدوم دیگر نیز که از ناحیه صورت  ضربه شدید خورده بود از  ابتدا اتاق عمل و به "آی.سی.یو" رفت و امروز نیز به اتاق عمل جراحی می‌رود تا صورت او در چند مرحله مورد عمل جراحی قرار گیرد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی شهید رجایی شیراز گفت: 2 نفر دیگر از مصدومان نیز یکی دستش شکسته شده که امروز عمل می‌شود و دیگری نیز از ناحیه پا، لگن و دنده‌های سینه دچار شکستگی است که فردا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

3 مورد قطع عضو و 3 مورد آسیب نخاعی برای حادثه‌دیدگان واژگونی اتوبوس رخ داده است

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت: به علت شدت حادثه سه مورد قطع عضو برای سانحه دیدگان رخ داده و 2 بیمار بستری در بیمارستان داراب و یکی از بیماران اعزامی به شیراز نیز دچار آسیب نخاعی شدند.

 عبدالخالق کشاورزی بیان کرد: با حضور به موقع امدادگران اورژانس فارس، 34 سرنشین مصدوم این اتوبوس به کمک 10 دستگاه آمبولانس اورژانس و سه دستگاه آمبولانس هلال احمر به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام 5 سانحه دیده این حادثه به کمک بالگرد اورژانس هوایی استان به بیمارستان نمازی و مرکز ترومای شهید رجایی شیراز گفت: با پیش‌بینی تدابیر لازم و برنامه‌ریزی برای مدیریت صحیح بحران، 29 مصدوم دیگر این سانحه نیز در بیمارستان داراب مورد مداوا قرار گرفتند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: به علت شدت حادثه سه مورد قطع عضو برای سانحه دیدگان رخ داده که یک مورد مربوط به مصدوم بیمارستان نمازی و یک مورد نیز مربوط به دست و پای یکی از بیماران بستری در مرکز ترومای شهید رجایی است همچنین دو بیمار بستری در بیمارستان داراب و یکی از بیماران اعزامی به شیراز دچار آسیب نخاعی شدند.

وی بیان کرد: امکان ترخیص 20 مصدوم این سانحه فراهم شده و هم اینک 4 مصدوم در بخش ICU هستند و 4 مصدوم نیز امروز مورد جراحی‌های ارتوپدی قرار می‌گیرند.

منبع : تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها