گزارش بی‌بی‌سی از آتش‌زدن روستاهای مسلمانان میانمار

گزارش بی‌بی‌سی از آتش‌زدن روستاهای مسلمانان میانمار
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 01:42

روستاهای مسلمانان روهینگیا در استان راخینِ میانمار به آتش کشیده شده است و صدها تن از آنان کشته و هزاران نفر نیز از کشور خود گریخته و به اردوگاه های آوارگان در بنگلادش پناه آورده اند.

العالم - آسیا

مجری شبکه تلویزیونی بی بی سی، در گزارشی پیرامون وضعیت مسلمانان روهینگیا گفت: شمار فزایندهای از مسلمانان روهینگیا در حال عبور از مرز بین میانمار و بنگلادش هستند، زیرا مقامات بنگلادشی از محدودیتهای پیشین را برای ورود این افراد به بنگلادش کاسته‌اند. اکنون سازمان ملل تخمین زده است که بیش از پنجاه و هشت هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند، زیرا حملات "افراطی"های روهینگیا منجر به سرکوب این قوم به دست ارتش میانمار شده است. سازمان دیده بان حقوق بشر با استفاده از تصاویر ماهوارهای نشان داد که بیش از 700 دستگاه خانه در یکی از روستاهای روهینگیا به آتش کشیده شده است.

خبرنگار بی بی سی به یکی از اردوگاههای آوارگان روهینگیا در منطقه مرزی بنگلادش رفته و این گزارش را ارسال کرده است. خبرنگار گفت: بسیاری از مردم روهینگیا ساعتها در مناطق کوهستانی پیادهروی کردهاند تا بتوانند خود را به این اردوگاه مرزی برسانند. این در حالی است که در این اردوگاه، دیگر هیچ فضایی برای پذیرش آوارگانِ بیشتر وجود ندارد و از اینرو، هرکس تلاش می کند حتی در کوچکترین قطعه زمینِ خالی، خود را جا دهد.

عمید سعید الاحمد، آواره روهینگیایی که پایش گلوله خورده است، گفت: ارتش میانمار و دسته های (غیرنظامی) مسلح به روستای ما، که نزدیک مرز است، حمله کردند. شمار بسیار زیادی از مردم روستای ما کشته شدند. مهاجمان کلاً همه چیز را آتش زدند. من فقط فرار میکردم. آنان به ما شلیک می کردند و یکی از گلوله های آنها نیز به من اصابت کرد. مردمی در روستای ما بودند که مهاجمان گلوهایشان را با چاقو میبریدند.

خبرنگار افزود: گزارشهایی اخیراً مخابره شده که حاکی از آتش گرفتن روستاهای روهینگیا و کشته شدن صدها تن از آنان در استان راخین در میانمار است. خبرنگار این شبکه سپس مدعی شد: خشونتهای اخیر زمانی آغاز شد که هفته گذشته، یک گروه شبه نظامیِ روهینگیایی به دهها مرکز ایست و بازرسیِ پلیس میانمار در این منطقه حمله کرد.

خبرنگار بی بی سی در خاتمه افزود: آینده آوارگان روهینگیایی کاملاً نامشخص است، اما فعلاً دولت بنگلادش به آنان اجازه داده است از مرز میانمار عبور کنند و در این اردوگاههای بسیار شلوغ در مناطق مرزی بنگلادش پناه گیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها