بزرگداشت شهدای حج 94 در منا

بزرگداشت شهدای حج 94 در منا
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 03:38

مراسم بزرگداشت یاد وخاطره شهدای مظلوم فاجعه منا و مسجد الحرام، شنبه شب، در منا برگزار شد.

العالم - ایران

در این مراسم که بعد از نماز مغرب وعشا و با حضور جمعی ازخانواده معظم شهدای منا، نمایندگان بعثه های مراجع عظام، شماری از خانواده های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای حرم و رئیس سازمان حج و زیارت در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی، ضمن ابراز تاسف از حادثه تالم بار منای 94، مقام شهدا و شهادت در حین حجگزاری را مقامی والا برشمرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با یاداوری جزییاتی از فاجعه روز قربان سال 1394 و تلاشهایی که برای شناسایی و انتقال پیکرهای مطهر به کشورمان صورت گرفت افزود: هنوز 11 نفر از شهدای منا شناسایی نشده اند.

وی به حضور خانواده های شماری از شهدای منا در حج جاری از جمله خانواده هفت نفر از شهدای شناسایی نشده اشاره کرد و گفت: پیگیری و تمام تلاشمان را انجام دادیم، منابع مان را در اختیار کمیته تحقیق گذاشتیم و امیدواریم آنها نیز به همان نتیجه ای برسند و حقوقی را که خانواده شهدای منا دارند به نتیجه مطلوب برسد.

سرپرست حجاج ایرانی به حضور شماری از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ازجمله برخی بستگان شهیدحججی اشاره کرد و افزود ملت ایران از شهادت نمی هراسد و حج باعزت و راحت امسال هم مدیون خون شهدا بویژه شهدای مناست.در فاجعه منا در سال 1394 چهارصد و شصت و پنح نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند. یازده نفر از شهدای ایرانی منا، هنوز شناسایی نشده اند. خانواده های هفت نفر از این شهدا به سفر حج امده اند و آزمایش DNA داده اند. در حادثه سقوط جرثقیل هم یازده ایرانی شهید شده بودند.

پربیننده ترین خبرها