کره شمالی بمب هیدروژنی پیشرفته ساخته است

کره شمالی بمب هیدروژنی پیشرفته ساخته است
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 04:13

کره شمالی می گوید بمب هیدروژنی ساخته است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک قاره پیما را دارد.

العالم - آسیا

 به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که این کشور بمب هیدروژنی بسیار پیشرفته ای ساخته است که برای نصب بر روی موشک های بالستیک قاره پیما به اندازه کافی کوچک و مناسب است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار عکسی از مراسم رونمایی از این سلاح جدید با حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور نوشت: موسسه تحقیقات سلاح های اتمی کره شمالی با ساخت بمب هسته ای پیشرفته تر خود نقطه عطفی را در تولید سلاح های هسته ای این کشور رقم زده است.

در ادامه مطلب آمده است: در ساخت این بمب پیشرفته از سطح فوق العاده مدرن وبالاتری بر اساس موفقیت های ارزشمند این کشور در ساخت و آزمایش اولین بمب هیدروژنی، استفاده شده و عملکرد آن بطور کامل ارتقا یافته است.

بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی، موسسه تحقیقات سلاح های هسته ای بر اساس برنامه راهبردی این کشور در زمینه ساخت سلاح های هسته ای اخیرا به سطح بالایی از توانمندی تحقیقاتی و تولید سلاح های هسته ای دست یافته است. بنابر گزارش منتشره در این زمینه مقامات کره شمالی گفته اند که سوخت هیدروژنی استفاده شده در این بمب به طور خودکار از ده ها تا صدها کیلو تن بسته به هدف مورد حمله قابل تنظیم است. این بمب نه تنها قدرت تخریبی زیادی دارد بلکه می تواند با منفجر شدن در ارتفاع بالا در منطقه ای وسیع پالس الکترومغناطیسی ایجاد کند.

در گزارش منتشره در زمینه بمب جدید ساخت کره شمالی آمده است: این بمب چند منظوره و مبتنی بر گرمایش هسته ای است که تمامی بخش های آن بومی سازی شده و همه فرایند های لازم برای تولید سلاح های هسته ای در آن بصورت یکپارچه مورد استفاده قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها