قاسمی:جنگ با مسلحین داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه فرق اساسی دارد

قاسمی:جنگ با مسلحین داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه فرق اساسی دارد
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 20:00

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تمجید از اقدام انساندوستانه حزب الله لبنان گفت: جنگ با مسلحین داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه فرق اساسی دارد.

العالم - ایران/ سیاسی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز یکشنبه افزود: محاصره تعدادی زن و کودک در صحرا از سوی آمریکایی ها هیچ گونه ارزش نظامی ندارد.

قاسمی با استقبال و حمایت از اقدام انساندوستانه دولت و حزب الله لبنان در نجات مردم عادی و بی گناه که پیروزی نظامی لبنان را به پیروزی بزرگتری تبدیل کرد، اظهار داشت: اقدام آمریکا در محاصره زنان و کودکان با توجه به سابقه همکاری این کشور با داعش امری غیرمنطقی محسوب می شود و ما معتقدیم این تلاشی است به منظور اثرگذاری منفی بر پیروزی دولت و مقاومت‌ لبنان.

وی اضافه کرد: محاصره هوایی زنان و کودکان در اتوبوس های غیرنظامی و کشته شدن چند زن باردار در دو روز گذشته، در صورت تداوم ممکن است به فاجعه انسانی منجر شود که این امر خشونت ها را در منطقه گسترش خواهد داد.

قاسمی تاکید کرد: داعش با قدرت مقاومت دولت های عراق، سوریه، لبنان، ایران و ارتش و نیروهای مقاومت این کشورها رو به زوال و فروپاشی کامل است و هم اکنون این نبرد برای ریشه کنی کامل تروریسم در سوریه و عراق با قوت و قدرت ادامه دارد؛ لذا محاصره تعدادی زن و کودک در صحرا نه تنها هیچ گونه ارزش نظامی نداشته و تاثیری بر کاهش قدرت داعش ندارد بلکه خشونت ها در منطقه با این گونه حوادث گسترش خواهد یافت. جنگ با مسلحین داعش با کشتار مردم عادی و بی گناه فرق اساسی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خط مقدم مواجهه با تروریسم به ویژه داعش، از سازمان ملل متحد می خواهد در این امر مداخله و از کشتار بی گناهان جلوگیری به عمل آورد.

پربیننده ترین خبرها