گام های آخر ارتش سوریه برای شکستن محاصره شهر دیرالزور+ویدئو

دوشنبه 13 شهريور 1396 - 01:42

واحدهایی از نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریست های داعش به اطراف منطقه موسوم به مقر تیپ 137 رسیده و روز یکشنبه میدان نفتی 'الخراطه' در فاصله  18 کیلومتری دیرالزور را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم یک منبع نزدیک به نیروهای سوری تاکید کرد که نیروهای ارتش اکنون در بیست کیلومتری تپه الصنوف در نزدیکی فرودگاه و ده کیلومتری مقر تیپ 137 هستند.

نیروهای ارتش بر روستای الشولا در ریف دیرالزور مسلط شدند که به این ترتیب روستای کباجب و محور الشولا به عین قصیبه هم به کنترل درآمد و تامین شد.

درهمین حال مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان دولت این کشور می‌گوید، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن به 19 کیلومتری شهر محاصره شده دیرالزور رسیدند.

 این مرکز درگیری‌ها بین ارتش سوریه و نیروهای متحد آن و عناصر گروه تروریستی در محورهای منطقه «کباجب» واقع در جاده «سخنه-دیرالزور» را شدید توصیف کرد.

در این درگیری‌ها، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن پیشروی کرده  و بر اساس اعلام دیده بان سوریه، منطقه کباجب به کنترل کامل نیروهای سوری درآمده است.

دیدبان فاصله این منطقه تا شهر محاصره شده دیرالزور را 40 کیلومتر اعلام کرده است.

در محور دیگر، ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد، خود را از محور کوه «البشری» به 19 کیلومتری شهر دیرالزور رساند و نزدیک به 3 هزار کیلومتر مربع را در استان دیرالزور آزاد کرده است.

در صورت تداوم پیشروی‌ها، ارتش سوریه به احتمال زیاد تا پایان این هفته، خود را به دروازه‌های شهر دیرالزور برساند و محاصره 2 ساله این شهر را بشکند.

نیروهای ارتش سوریه هفته گذشته توانستند خود را به مرزهای حوزه استحفاظی استان دیرالزور برسانند و وارد این استان شوند.

درهمین حال خبرنگار العالم گزارش کرد که تروریست های داعش با خمپاره عده ای از اهالی دیرالزور که به دنبال نزدیک شدن نیروهای ارتش به شادی پرداخته بودند را مورد هدف قرار دادند که در این حمله پنج نفر به شهادت رسیده و عده ای مجروح شدند.

از سوی دیگر برخی منابع شامگاه یکشنبه گزارش کردند که نخستین گروه از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با شکستن محاصره سه ساله شهر دیرالزور وارد این شهر شدند.

منابع میدانی یکشنبه شب اعلام کردند که یگان های پیشرو ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با شکست محاصره شهر دیرالزور وارد مقر تیپ 137 در غرب این شهر شدند.

خودروها با استفاده از بلندگو درحال رساندن خبر شکسته شدن محاصره شهر به مردم هستند.

همزمان با ورود یگان های پیشرو به شهر، گروه تروریستی تکفیری داعش، محله هایی را که در کنترل ارتش است را خمپاره باران کردند.

استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و شهر دیرالزور در کرانه رود فرات واقع شده است. 

شهر نفت خیز دیرالزور از 14 ژوئیه سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شد.

پربیننده ترین خبرها