کره جنوبی آزمایش موشکی انجام داد

کره جنوبی آزمایش موشکی انجام داد
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 05:23

به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد که در پاسخ به اقدام پیونگ یانگ نیروی هوایی این کشور بامداد امروز(دوشنبه) آزمایش موشکی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز ستاد نیروهای مسلح کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت که آزمایش های این کشور شامل موشک های دوربرد هوا به زمین و موشک های بالستیک بوده است.

این بیانیه افزود تمرین ها را نیروهای کره جنوبی به تنهایی انجام دادند؛ اما برای اجرای رزمایش های مشترک میان نیروهای آمریکایی و کره جنوبی برنامه ریزی شده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد این کشور رزمایشی برای شبیه سازی حمله به سایت آزمایش هسته ای کره شمالی برگزار کرده است تا با این اقدام، هشداری محکم به پیونگ یانگ در مورد آزمایش هسته ای اخیرش ارسال کند.

به گزارش آسوشیتدپرس از توکیو، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی درباره این رزمایش گفت جنگنده های اف 15 و موشک های بالستیک هیون مو مورد استفاده قرار گرفته و به طور دقیق به هدفی در آب های ساحل شرقی کشور حمله کردند.

مقام ارشد نظامی کره جنوبی افزود هدف در فاصله ای معین شده بود که سایت آزمایشی کره شمالی در آن قرار داشت و این رزمایش نظامی با هدف تمرین حملات دقیق علیه آن صورت گرفت.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین و قوی ترین آزمایش موشکی خود را انجام داد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی ادعا کرد که این کشور یک بمب هیدروژنی را توسعه داده که قابلیت کارگذاری بر موشک بالیستیک را دارد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد هنوز مشخص نیست که پیونگ یانگ موفق به ساخت سلاح هسته ای مینیاتوری، شده باشد، یا بمب هیدروژنی اش کامل باشد. اما به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از چنین سلاحی در موسسه تسلیحات هسته ای دیدن کرده است.

این خبرگزاری به نقل از کیم جونگ اون ادعا کرده که یک سلاح هسته‌ای حرارتی، با قدرت انفجار زیاد، با تکیه بر فناوری کره شمالی ساخته شده و تمام اجزای این بمب هیدروژن، تولید داخل است.

کره شمالی از دو ماه گذشته یک مجموعه آزمایش موشک‌های بالیستیک نیز انجام داده که بنا بر گزارش‌ها قادر است خاک آمریکا را هدف بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها