ایده ای نو برای خروج حاجیان ایرانی از منا

ایده ای نو برای خروج حاجیان ایرانی از منا
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 08:00

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه گفت: امسال با اجرای ایده ای جدید برای خروج بخشی از زائرین از سرزمین منا،‌ خوشبختانه با ازدحام شدید در روز دوازدهم ذی الحجه برای خروج حجاج مواجه نشد.

العالم- ایران/ سیاسی 

به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی حج حمیدرضا محمدی روز یکشنبه با بیان اینکه عملیات نقل ترددی با خروج آخرین زائران ایرانی از سرزمین منا به اتمام رسید، اظهارکرد: همه ساله مدیران کاروان ها بخشی از معذورین را که با نظر مراجع تقلید می توانستند،‌ از منا خارج شوند را با تمهیداتی به مکه منتقل می کردند که البته با مشکلاتی در تامین اتوبوس برای انتقال مواجه بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مطابق تعلیمات نقل ترددی ما از سه 'رد' (رفت و برگشت) در روز دوازدهم مصادف با پایان ایام تشریق می توانستیم در مسیر منا به مکه مکرمه استفاده کنیم و ازدحام و ترافیک شدید بعضا کار انتقال را با مشکل مواجه می کرد،‌ پیشنهاد استفاده از یک 'رد' در بامداد روز دوازدهم ارائه شد.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: این اقدام برای اولین بار در سیستم نقل ترددی به وسیله 150 دستگاه اتوبوس به اجرا درآمد که خوشبختانه مفید واقع شد و با سازماندهی فرایند انتقال معذورین به بهترین نحو ممکن از این امکان برای انتقال بخشی از زائران استفاده کردیم.

محمدی خاطرنشان کرد: اگرچه عملیات نقل ترددی خاص انتقال حجاج در مشاعر است و در واقع از زمان حرکت به سمت عرفات و منا،‌ این عملیات آغاز می شود اما تمام فرایند برنامه ریزی و سازماندهی ناشی از پیگیری و ساعت های طولانی هماهنگی با مسئولان سعودی است تا در نهایت بهترین خدمات به زائران بیت الله الحرام ارائه و آنها بتوانند در آرامش از فضای معنوی موسم حج و ایام تشریق استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با اتمام عملیات نقل ترددی تمامی فعالیت های انجام شده جمع بندی و محاسن و معایب کار برای سال های بعد مورد ارزیابی قرار می گیرد،‌ گفت: با پایان این بخش فعالیت ها،‌ از دوشنبه)عملیات نقل بین شهری آغاز خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها