پاسخ نقوی حسینی درباره بازدید غربی‌ها از مراکز نظامی ایران

پاسخ نقوی حسینی درباره بازدید غربی‌ها از مراکز نظامی ایران
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 11:32

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ما تحت هیچ شرایطی تن به بازدید از مراکز نظامی نمی‌دهیم و ممکن نیست اجازه دهیم طرف خارجی از مراکز نظامی ما بازدید کند.

العالم- ایران/ سیاسی 

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکا برای بازید از مراکز نظامی ایران، گفت: همانطور که مقامات ارشد دولتی و نظامی بارها گفته‌اند، مراکز نظامی ایران هیچ ارتباطی به تاسیسات هسته‌ای ندارد و از اساس با فعالیت‌های هسته‌ای ما بی‌ارتباط است.

وی با بیان اینکه، مراکز نظامی در همه کشورها جز بخش‌های سری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ما تحت هیچ شرایطی تن به بازدید از مرکز نظامی نمی‌دهیم و ممکن نیست اجازه دهیم طرف خارجی از مراکز نظامی ما بازدید کند؛ اگر آنها در بحث برجام بحثی یا موضوعی دارند می‌توانند با دیپلمات‌های ما در میان بگذارند و با آنها گفت‌‌وگو کنند اما باید بدانند که دولتی‌ها هم گفته‌اند که مرکز نظامی ایران، سری است و درهایش به روی نامحرمان همیشه بسته خواهد ماند.

نقوی با بیان اینکه "بازدید غربی‌ها از مرکز نظامی ایران تحت هیچ شرایطی مقدور نخواهد شد"، گفت: فعالیت‌های نظامی دفاعی است و ما برای اینکه با تهدیدات احتمالی مقابله کنیم آمادگی دفاعی خود را در سطح حداکثری حفظ کرده و خواهیم کرد؛ یکی از همین مواردی که موجب حفظ آمادگی ما برای مقابله با تهدیدات می‌شود داشته‌‌های نظامی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ماست و طبیعی است که این مهم به صورت سری بماند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به آمریکایی‌ها توصیه کرد که به جای پرداختن به آرزوهای غیرممکن به تعهداتش در برجام پایبند بمانند و در حوزه ممنوعه و خطوط قرمز ایران اظهارنظر نکنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها