نشست اضطراری شورای امنیت درباره کره‌شمالی

نشست اضطراری شورای امنیت درباره کره‌شمالی
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 18:56

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدام کره شمالی در آزمایش بمب هیدروژنی، عصر دوشنبه در مقر این سازمان در نیویورک آغاز شد.

العالم - آمریکا

جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اقدام کره شمالی در آزمایش بمب هیدروژنی گفت: قدرت بمب هسته ای که کره شمالی آزمایش کرد، هزار برابر بمب هیروشیما بود. این اقدام "خصمانه" کره شمالی نشان داد، پیونگ یانگ آمادگی دارد در آینده آزمایش های هسته ای خود را تکرار کند.

از سوی دیگر، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در این نشست فوق العاده گفت: توافق های ما با کره شمالی شکست خورد و برنامه هسته ای کره شمالی خطرناکتر از هر زمان دیگری شده است. در اجرای قطعنامه ها درباره کره شمالی مشکل وجود دارد. 
هیلی افزود: زمان تصمیمات ناقص از طرف شورای امنیت گذشته است و باید این شورا تصمیمات قاطعانه ای در برابر کره شمالی اتخاذ کند. شیوه ای که سازمان ملل در تعامل با کره شمالی در پیش گرفت، نتیجه بخش نبود. 

هیلی گفت: ‌دیگر بس است! رویکرد شورای امنیت درقبال کره شمالی موثر نبوده است. ما اکنون باید شدیدترین اقدامات ممکن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی انجام دهیم.

اما واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست در مورد آزمایش هسته ای جدید کره شمالی گفت: صلح در منطقه با خطری جدی روبرو است.

سفیر روسیه تاکید کرد که راه حل های نظامی نمی تواند مشکلات در شبه جزیره کره را حل کند. وی با تاکید بر حفظ آرامش، خودداری از هرگونه اقدام را خواستار شد که می تواند به تنش ها دامن بزند.

در ادامه، آمریکا اعلام کرد پیش نویس قطنامه جدیدی را درباره کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می کند و این قطعنامه به زودی به رای گذاشته خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها