اجلاس بریکس از برجام حمایت کرد و خواستار اجرای تعهدات همه طرفین شد

اجلاس بریکس از برجام حمایت کرد و خواستار اجرای تعهدات همه طرفین شد
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 09:58

کشورهای عضو گروه بریکس حمایت قاطعانه خود را از برجام اعلام کردند و از همه طرفین خواستند به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کنند.

العالم _ ایران / سیاسی

گروه بریکس در بیانیه خود، حمایتش را از برجام اعلام کرد و گفت «ما قاطعانه از برنامه جامع اقدام مشترک در موضوع هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم و از همه طرفین می‌خواهیم کاملا به تعهدات خود پایبند باشند و به طول کامل و موثر برجام را اجرا کنند تا ثبات و صلح بین‌المللی در جهان ایجاد شود.»

به نوشته فایننشال اکسپرس، کشورهای تشکیل دهنده گروه بریکس برای صلح و ثبات در خاورمیانه، متعهد شدند نقش بیشتری را برای حل بحران فلسطین و اسرائیل ایفا کنند. 

 گروه بریکس همچنین خواستار اصلاحات در سازمان ملل و اقدامات سرسختانه‌تر علیه گروه‌های تروریستی شد همچنین اعضا توافق کردند با همکاری یکدیگر سطح اقتصاد جهانی را ارتقا دهند.

کشورهای عضو گروه بریکس در بیانیه مشترکی توافق کردند همکاری‌هایشان را برای مقابله با تروریسم افزایش دهند. 

اجلاس بریکس همچنین ششمین آزمایش اتمی کره شمالی را محکوم و تاکید کرد که مساله شبه جزیره تنها باید از طریق گفت‌وگوی مستقیم حل و فصل شود.

بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است. نشست اخیر بریکس در شهر شیامن در چین برگزار شد. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها