بیان جزییات نبرد دیرالزور از زبان فرمانده عملیات

سه شنبه 14 شهريور 1396 - 21:14

فرمانده عملیات نظامی دیرالزور در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم جزئیات تازه ای از حمله ای که منجر به شکستن محاصره سه ساله این شهر شد، بیان کرد.

العالم ـ سوریه

سرلشکر محمد خضور در این گفت و گو  با بیان اینکه عملیات از تدمر تا دیرالزور در منطقه ای به مسافت 200 کیلومتر اجرا شد، افزود : نبرد را از سمت راست و چپ محور تدمر - دیرالزور در عمق 5 کیلومتری آغاز شد و در چنین شرایطی با درگیری های سخت به ورودی کباجب رسیدیم. 

وی گفت: واحدهایی از نیروهای ما ابتدا وارد شهرک کباجب شدند و انشاءالله به زودی طی ساعاتی به الشولا و پس از آن به دیرالزور منتقل می شویم.

وی افزود: این جاده گذرگاه راهبردی و شریان حیاتی دیرالزور است و تنها راهی است که از تدمر و دمشق و دیگر استانها متصل می شود.

فرمانده عملیات دیرالزور خاطرنشان کرد که به خواست خدا طی روزهای اندک آتی این محور از دو طرف امن خواهد بود و کمکها و کاروانها و همه چیز از تدمر به دیرالزور و از دیرالزور به دیگر استان ها وارد خواهد شد.

سرلشکر خضور با بیان اینکه مردم دیرالزور در سالهای گذشته با بحران های شدیدی مواجه بودند گفت: دیرالزور از 4 سال پیش تحت محاصره بود به گونه ای که مواد غذایی و دیگر مواد با هواپیما به شهر پرتاب می شد؛ اما با بازگشایی جاده ها مواد غذایی و پزشکی و همه چیز برای دیرالزور در سریع ترین زمان ممکن  فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد انشاءالله با ازادسازی شهر دیرالزور و حومه دیرالزور، رقه نیز آزاد خواهد شد و به آغوش میهن باز می گردد و پرچم سوریه در سرتاسر کشور به اهتزار خواهد آمد.

210

پربیننده ترین خبرها