اظهارات عضو  ارشد حماس درباره ایران و سوریه

اظهارات عضو  ارشد حماس درباره ایران و سوریه
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 22:32

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد: ایران تنها کشوری است که برای وحدت امت اسلامی تلاش کرد.

العالم - ايران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود الزهار در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درباره آینده روابط ایران و سوریه با جنبش حماس گفت: این روابط باید گسترش یابد. ما از ایران می خواهیم که جنبش حماس و دولت حماس و نهادهای امنیتی حماس را حمایت کند. این درخواست ما از ایران، ترکیه، سوریه و تمام کشورهایی است که به مفهوم امت اعتقاد دارند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی دشمنی برای منطقه است و در این زمینه فرقی میان مسلمانان و مسیحیان و همچنین مسلمانان اهل تسنن و شیعیان چه در آسیا و چه در آفریقا وجود ندارد.

الزهار خاطرنشان کرد که اختلافات میان عربها موجب تضعیف آنها در عرصه مواجهه با رژیم صهیونیستی شد که این رژیم از آن سود برد. اختلافات اسلامی نیز بر تضعیف مساله فلسطین و مساله اسلامی افزود و به تبع موجب سودبردن رژیم اسراییل گشت.

عضو ارشد حماس در خصوص نقش نخبگان و علما و رهبران جهان اسلام در پایان دادن به جنگهای موجود در منطقه و یکپارچه کردن امت گفت: ما از سال 2005  این طرح را در دستور کار قرار دادیم و برای آن تلاش کردیم و به اندونزی و ایران و پاکستان و مالزی بردیم و واقعیت آن است که ایران تنها کشوری است که برای وحدت امت اسلامی اعلام آمادگی کرد اما دیگر کشورهای عربی و اسلامی، هرچند که آن را قبول نموده بودند ولی اهتمامی نداشتند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها