نقض گسترده قوانين بين المللي درحمله هوايي به غزه

اسراييل زنان وكودكان را بمباران مي كند

 اسراييل زنان وكودكان را بمباران مي كند
دوشنبه 22 اسفند 1390 - 08:04

يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس با بيان اين كه اكنون براي همه روشن شده است كه رژيم صهيونيستي براي تجاوز به نوارغزه از قبل برنامه ريزي كرده است، گفت: اين رژيم با نقض گسترده قوانين بين المللي بي محابا زنان و كودكان فلسطيني را بمباران مي كند.

محمد الكتري دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم افزود: تجاوزگري رژيم صهيونيستي از حد و مرزها گذشته است به طوري كه اين رژيم در حملات هوايي به نوار غزه سالخوردگان و كودكان را به طور گسترده هدف قرار مي دهد.

وي افزود: اين امر نشان مي دهد كه دشمن صهيونيستي بين كوچك و بزرگ و فلسطيني و غير فلسطيني تفاوت قائل نمي شود و همه را هدف قرار مي دهد.

به دنبال سلسله حملات هوايي جديد رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه از جمعه گذشته (19 اسفند) آغاز شده است، صبح امروز (دوشنبه 22 اسفند) با شهادت دو شهروند فلسطيني ديگر شمار شهدا به 20 نفر افزايش يافت.

الكتري گفت: تنش آفريني رژيم صهيونيستي عليه نوارغزه از زمان قيام ملت هاي عرب و بيداري اسلامي صورت گرفته به ويژه اين كه اين رژيم احساس كرده است كه جايگزين نظام هاي عربي سابق افرادي از ميان ملت عربي هستند كه همكاري با اين رژيم را رد مي كنند. 

وي افزود: رژيم اشغالگر سعي دارد مقاومت در نوارغزه را به عنوان طرفي كه با دشمن مبارزه مي كند و در برابر طرح تسليم مي ايستد، تحت فشار قرار دهد.

الكتري اظهار داشت: صهيونيست ها همچنين با تنش آفريني عليه غزه قصد دارند كشورهاي همسايه فلسطين اشغالي مانند مصر و ديگر كشورها را دچار ترس و وحشت كنند و يا به اصطلاح آمادگي خود براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران را نشان دهند و يا در صدد معطوف كردن توجه ها به نوار غزه براي سرپوش بر يهودي سازي قدس هستند.

عضو برجسته حماس با بيان اين كه شايد رژيم اسرائيل در اين شرايط به دنبال اهداف شيطنت آميز ديگري است، از مسئولان جمهوري اسلامي ايران خواست در برابر طرح هاي اين رژيم عليه اسلام و مسلمانان هوشيار باشند و جانب احتياط را رعايت كنند چرا كه اساس نگرش اين رژيم اين است كه كشمكش ها در منطقه، كشمكش عقيدتي ميان يهوديان و مسلمانان است.

الكتري درباره واكنش مقاومت به تجاوزات اسرائيل، گفت: اين مساله به فرماندهي نظامي مربوط مي شود و من تصور مي كنم كه رهبري سياسي با واكنش هر فلسطيني به هرگونه تجاوز رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين مخالفتي ندارد.

 28/س17:37

پربیننده ترین خبرها