احداث 4 هزار واحد صهیونیست نشین در کوه های قدس

احداث 4 هزار واحد صهیونیست نشین در کوه های قدس
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 09:58

رسانه های صهیونیستی از موافقت شورای نقشه بر داری و ساخت و ساز رژیم اشغالگر با طرح شهرک سازی جدید خبر دادند که به موجب آن هزاران واحد مسکونی در تپه های "المحیه" در قدس اشغالی ساخته خواهد شد.

العالمفلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی "هآرتس" مقامات رژیم صهیونیستی ساخت و ساز در این منطقه را به خاطر کمبود اراضی مناسب ساخت و ساز در قدس اشغالی ضروری می دانند.

به گفته این رونامه، جمعیت "حمایت از طبیعت" و جمعیت های حامی محیط زیست به این طرح اعتراض کرده اند، چرا که ساخت و ساز در این منطقه ضررهای زیست محیطی زیادی را متوجه مناظر طبیعی و چشمه های این منطقه خواهد کرد.

معاریو مساحت منطقه مشمول ساخت و ساز در چارچوب این طرح 600 هکتار خواهد بود و نزدیک به 4 هزار واحد مسکونی در آنجا احداث خواهد شد. 

در هیمن حال، "خلیل التفکجی" کارشناس فلسطینی در امور شهرک سازی گفت: "اسرائیل" با قدس اشغالی به عنوان  پایتخت دولت یهودی برخورد می کند، و این همان چیزی است که این رژیم به خاطر آن برنامه هایش را شدت می بخشد.
به گفته التفکجی، واحدهای مسکونی در شهرک های صهیونیستی یا مناطق اطراف قدس اشغالی یا مناطق دور از آن ساخته می شوند.
رژیم اشغالگر قدس بخش شرقی شهر قدس را در سال 1967 اشغال کرد و از سال 1980 با تصویب در کنیست مدعی شد که قدس پایتخت این رژیم است. این در حالی است که محافل بین المللی این اقدام را به رسمیت نمی شناسند.
تل آویو از زمان اشغال شهر قدس تاکنون، تغییرات بسیاری در ماهیت شهر و بافت جمعیتی آن به وجود آورده که اخراج فلسطینی ها و غصب اراضی و املاک آنان و ساخت بیش از ده شهرک صهیونیستی با بیش از 200 هزار مهاجر از آن جمله است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روی کار آمدن، چراغ سبز را برای ساخت بیش از شش هزار واحد مسکونی جدید صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری رود اردن به اشغالگران نشان داد.
221

 

پربیننده ترین خبرها