سازمان ملل دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به خان‎شیخون متهم کرد

سازمان ملل دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به خان‎شیخون متهم کرد
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 03:59

کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی گزارشی، دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به منطقه خان‌شیخون استان ادلب با گاز سارین متهم کرد.

العالم-سوریه

به گزارش پایگاه خبری سبق، گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد، دولت سوریه را به دست داشتن در حمله به منطقه خان‌شیخون استان ادلب با گاز سارین متهم کرد.

"پائولو پینیه‌رو" رئیس کمیته تحقیق بین‌المللی وابسته به سازمان ملل در امور حملات شیمیایی در سوریه در کنفرانس خبری در خصوص نقض حقوق بشر در بحران سوریه گفت: 33 حمله شیمایی در کمیته تحقیق مستندا ثبت شده که هفت مورد آن را نظام سوریه در ماه مارس و ژوئیه انجام داده است.

بازرسان سازمان ملل در گزارش خود مدعی شدند که به شواهد کافی مبنی بر دست داشتن ارتش سوریه در این حمله دست پیدا کرده است. این در حالی است که دمشق بارها استفاده از سلاح های شیمیایی را تکذیب کرده است.

این نخستین بار است که سازمان ملل متحد به طور رسمی دولت سوریه را به حمله شیمیایی متهم می کند. گفته می شود که در این حمله شیمیایی که در چهارم آوریل گذشته رخ داد، دست کم ۸۳ نفر کشته شدند.

دمشق تاکنون بارها هرگونه حمله شیمیایی را تکذیب و تأکید کرده که سلاح شیمیایی خود را بر اساس توافق روسیه و آمریکا به خارج از این کشور منتقل و امحا کرده است.

تحلیلگران معتقدند که متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در حملات خان شیخون بر اساس گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل برای منحرف کردن افکار عمومیو سرپوش گذاشتن بر شکست‌های اخیر تروریست‌ها ‎و حامیان غربی آن در تحولات میدانی سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها