از ستایش امیر قطر تا ادعای حاکمیت بر کویت ... پیام های وزیر سعودی جنجال آفرید + عکس

از ستایش امیر قطر تا ادعای حاکمیت بر کویت ... پیام های وزیر سعودی جنجال آفرید + عکس
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 12:23

تعیین رئیس هیئت مدیره سازمان کل ورزش عربستان در سایه ستایش او از امیر قطر و ادعای حاکمیت ارضی عربستان بر کویت جنجال به پا کرد.

العالم - عربستان

شاه سعودی در فرمامی ترکی بن عبدالمحسن آل الشیخ را به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان کل ورزش عربستان تعیین کرد. ترکی بن عبدالمحسن آل الشیخ با حفظ سمت به عنوان مشاور دفتر پادشاهی عربستان با درجه وزیر، به این سمت منصوب شد.

هنوز اندکی از انتصاب آل الشیخ به این سمت نگذشته بود که فعالان در شبکه های اجتماعی آرشیوی از نوشته های سابق او در شبکه اجتماعی توییتر را منتشر کردند که در آن از امیر قطر ستایش کرده بود و کویت را بخشی از خاک عربستان دانسته بود.

این فعالان در فضای مجازی هشتکی را با عنوان "الوزير السفيه" (وزیر نادان) ایجاد کردند و به سرعت دهها توییت جنجال برانگیز آل الشیخ را منتشر کردند.

آل الشیخ که در شعری در سال 2011 میلادی از تمیم بن حمد امیر کنونی قطر ستایش کرده بود؛ این شعر را از توییتر خود پاک کرد. همزمان عده ای از طرفداران آل الشیخ  در توجیه این اقدام گفتند که این قصیده در ستایش قبلیه تمیم بوده است نه امیر قطر.

وی در آن توییت نوشته بود: "تمیم، ای سروری که سرفرازتر از نایف زادگان هستی؛ نام تو در بلندمرتبگی، یک سر و گردن فراتر از شریف ترینِ بزرگان است".

آل الشیخ در یکی دیگر از توییت های خود نوشته بود: "کویت یک کشور نیست بلکه استان نوزدهم است که بایستی به اصل خود بازگردد".

آل الشیخ که طرفدار تیم الاتحاد رقیب تیم الهلال عربستان است، در مطلب دیگری در توییتر نوشته بود که "به جای پرچم اسرائیل، پرچم الهلال را به آتش بکشید".

مطالب توییتری قدیمی آل الشیخ حاوی اهانت و ناسزا به طرف های مختلف و الفاظی است که فعالان در شبکه های اجتماعی آن را "اقدام تحریک آمیز نژادی" توصیف کردند.

6

پربیننده ترین خبرها