«دی میستورا یک ژنرال روسی است»

«دی میستورا یک ژنرال روسی است»
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 13:04

«محمد صبرا» یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده معارضان سوری در ژنو، مدعی شد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه یک میانجی سالم یا قابل قبول نیست و سازمان ملل باید در برابر اقدامات او، کاری کند.

العالم - سوریه

به گزارش الجزیره، «محمد صبرا» علیه «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه موضع گرفت.

وی در این خصوص ادعا کرد: دی میستورا، پس از اینکه بی طرفی اش را از دست داد، دیگر یک واسطه سالم یا قابل قبول نیست. درخواست دی میستورا از معارضان مبنی بر واقع گرایی، سرپوش گذاشتن بر گزارش سازمان ملل درباره به کارگیری سلاح شیمیایی توسط بشار اسد در کشتار خان شیخون است!

محمد صبرا همچنین مدعی شد: دی میستورا همچون یک ژنرال روسی سخن می گوید نه به عنوان واسطه ای بین المللی. از سازمان ملل می خواهیم که در قبال جانبداری وی اقدامی انجام دهد.

استفان دی‌میستورا روز چهارشنبه طی نشست خبری در ژنو اعلام کرد: آن دسته از معارضان که در ریاض به سر می‌برند باید واقعیت‌ها را بپذیرند و با تحولات میدانی کنار بیایند و بپذیرند که در جنگ پیروز نشده اند. آن ها باید بپذیرند که نمی توانند از طریق نظامی به منیجه برسند.

اظهارات صبرا ساعاتی پس از سخنان دی میستورا امطرح شد که گفته بود با توجه به بهبود وضع میدانی زمان مناسبی برای مذاکرات فرا رسیده است.

پربیننده ترین خبرها