« تمساح» روسیه به زودی به سمت مصر پرواز می کند

« تمساح» روسیه به زودی به سمت مصر پرواز می کند
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 18:14

شرکت بالگرد سازی روسیه که زیر مجموعه شرکت Rostec)) فعالیت می کند، ازآمادگی خود برای صادرات دومین سری از بالگردهای کا – 52 روسیه خبر داد.

العالم اروپا

خبرگزاری تاس روسیه درگزارشی خاص تحت عنوان « بالگردسازی روسیه آماده صادرات دومین سری از بالگردهای کا – 52 به مصر است» ، افزود که صادرات این بالگردها در قالب اولین قرارداد امضا شده میان دو طرف دراین زمینه صورت می گیرد و این شرکت همچنین به آموزش گروهی از خلبانان خارجی می پردازد.
دراین گزارش آمده است که کشور مصر در آینده نزدیک اولین سری از این بالگردها را تحویل خواهد گرفت و این بالگردها به زودی به مقصد مصر به پرواز در خواهند آمد.

« اندره بوگینسکی» مدیر کل شرکت بالگردسازی روسیه روز سه شنبه اعلام کرده بود که روسیه 15 بالگرد نوع « کا – 52 – ک » (تمساح) را تا قبل از پایان سال جاری به مصر صادر خواهد کرد.

بوگينسكي افزود : درماه اوت، برای صادرکردن دومین سری از سه بالگرد کا – 52 – کا به مصر برنامه ریزی می کنیم.

وی همچنین گفت که سه بالگرد اولی به مصر صادر شده است و کارشناسان مصری با هدف استفاده از این بالگردها آموزش داده می شوند.

به طور کلی، قرار است که در سال 2017 ، 15 بالگرد از نوع کا – 52 – کا به تقاضا کننده آن تحویل داده شود.

بالگردهای «کا – 52» ملقب به تمساح، در ویژگی های فنی و جنگی خود مشابه بالگرد "AH-64" آپاچی آمریکا هستند، اگر چه از نظر حجم و تنوع امکانات و امکانات درگیری با اهداف هوایی و نیز در سرعت و میزان پرواز و نیز در زمینه حمایت از پرسنل پرواز بر آن ها برتری دارند.

بدنه این هواپیما به شکلی طراحی شده است که تحمل درگیری با سلاح های سبک را دارد، همچنین نسخه اصلاح شده آن برای فعالیت با ناو هواپیما بر میسترال ، دارای ویژگی های منحصر به فرد و پیشرفته ای است که هنوز اعلام نشده است.

215

 

پربیننده ترین خبرها