ویدئویی از محل فیلمبرداری فیلم سینمایی رقصنده با گرگ

پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 23:08

در این ویدئو تلاش شده محل فیلمبرداری فیلم خاطر انگیز رقصنده با گرگ با تصاویر 27 سال بعد میکس شود تا بیننده با وضعیت کنونی لوکیشن فیلمبرداری آن فیلم آشنا شود.

العالم - گوناگون

رقصنده با گرگ‌ها فیلمی حماسی وسترن محصول سال ۱۹۹۰ آمریکا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کوین کاستنر است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته مایکل بلیک ساخته شده است و داستان سربازی در ارتش اتحادیه آمریکا را در دهه ۱۸۶۰ بیان می‌کند.

کوین کاستنر در نقش یک ستوان آمریکایی بعد از شرکت در جنگ و نشان دادن شجاعت خود به ماموریت در سرزمین سرخ پوستان غرب آمریکا می‌رود، به مرور زمان با سرخ‌پوست‌ها ارتباط برقرار می‌کند و عامل این ارتباط هم زنی سفیدپوست است که چند سرخ‌پوست خشن در زمان کودکی پدر و مادرش را به قتل رساندند و حال وضعیت روانی مناسبی ندارد.

نقش اول این فیلم را در زمان تنهایی یک گرگ همراهی می‌کند و در اواخر فیلم این گرگ توسط سفیدپوستان کشته می‌شود. این فیلم گویای یک زندگی پاک و عمیق در طبیعت است و مقایسهٔ سرخ‌پوستان با سفیدپوستانی که هیچ چیز جز تصرف و قدرت برایشان مهم نیست. سرخ‌پوستانی که یک سفید را در خود حل و به خاطر وجود فرهنگ و اخلاق نیک او را جذب خود می‌کنند ولی در مقابل سربازان سفیدپوست مردی از نژاد خودشان (کوین کاستنر) که یک سرخ‌پوست شده را شکنجه می‌کنند.

این فیلم در مراسم اسکار 7 جایزه  در بخشهای بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم دریافت کرد.

رقصنده با گرگ ها همچنین  در بخشهای زیر نامزد جایزه اسکار شد، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین کارگردان هنری و بهترین طراح لباس

رفتار نامناسب و نژاد پرستانه با سرخپوستان و سیاه پوستان یکی از لکه های ننگ بر پیشانی تاریخ چند صد ساله کشور آمریکا به شمار می آید. 

در زمان "آبراهام لینکلن" که آمریکایی ها از او به عنوان نماد مبارزه با برده داری یاد می کنند، تعداد بسیار زیادی سرخپوست به دست ارتش ایالات متحده کشته و اسیر و تبعید شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها