تصاویر ماهواره ای از آزمایش هسته ای جدید کره شمالی

تصاویر ماهواره ای از آزمایش هسته ای جدید کره شمالی
جمعه 17 شهريور 1396 - 01:58

پایگاه اینترنتی نورث 38 وابسته به دانشگاه جونز هاپکینز در واشنگتن تصاویری ماهواره ای از جدیدترین آزمایش هسته ای کره شمالی تهیه کرده است .

العالم - آسیا

پایگاه نورث 38 اعلام کرد که سطح زمین در منطقه پونگی – ری (محل اصلی آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی ) تغییر کرده است به نحوی که بخش هائی از زمین به هوا پرتاب شده و رانش زمین اتفاق افتاده و مواد نامعلومی به سوی رودخانه ها سرازیر شده است.

کارشناسان در پایگاه نورث 38 مدعی شده اند: اختلالاتی که آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی ایجاد کرده ، شدیدتر و مخرّب تر از 5 آزمایش هسته ای قبلی این کشور است.

کره جنوبی قدرت انفجار هسته ای اخیر کره شمالی را 50 کیلوتُن برآورد می کند ولی کارشناسان آمریکائی 100 کیلوتُن یا بیشتر برآورد می کنند و ژاپن هم 120 کیلوتُن برآورد کرده است یعنی بیش از 8 برابر قدرت انفجار بمب اتمی که آمریکا سال 1945 در شهر هیروشیما انداخت زیرا قدرت انفجار این بمب 15 کیلوتُن بود.

طبق گزارش مرکز تحقیقات زمین شناسی آمریکا (USGS) ؛ ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی زمین لرزه ای 3 / 6 ریشتری ایجاد کرد . درپی این زلزله پس لرزه ای به قدرت 6 / 4 ریشتری به وجود آمد که این امر سؤالاتی را درباره احتمال فروریختن زمینِ محل آزمایش و انتشار مواد رادیواکتیو در هوا ایجاد کرد.   

آژانس امنیت هسته ای کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که بررسی نمونه هائی از هوا ، خاک و آب پس از آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی هیچ نشانه ای از انتشار مواد رادیواکتیو را نشان نمی دهد.  

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها