تلاش سازمان ملل برای توجیه یک اعتراف:

«اظهارات دی میستورا دربارۀ شکست مخالفان سوری درست فهمیده نشده است»

«اظهارات دی میستورا دربارۀ شکست مخالفان سوری درست فهمیده نشده است»
جمعه 17 شهريور 1396 - 14:07

سازمان ملل تلاش کرد تا پیامدهای اظهارات فرستاده ویژه این سازمان به سوریه را که خشم معارضان سوری را به دنبال داشت و روسیه از آن دفاع کرد، کنترل کند.

العالم - آمریکا 

به گزارش منابع عربی، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که از صحبت های دی میستورا درباره درخواست از معارضان سوری برای درک اینکه در جنگ پیروز نشده اند، برداشت نادرست شده است.

دوجاریک درتوجیه اظهارات دی میستورا مبنی برشکست معارضان سوری، گفت : منظور دی میستورا این بوده است که هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که درجنگ سوریه پیروز شده است.

وی ادامه داد : مهم این است که دولت سوریه و معارضان به خواسته های جامعه بین الملل پاسخ مثبت بدهند، دولت آمادگی واقعی خود را برای مذاکره نشان دهد و معارضان نیز وحدت خود را تقویت کنند و مواضع مشترک اتخاذ کنند تا براساس قطعنامه 2154 شاهد پیشرفت در روند سیاسی باشیم.

ریاض حجاب، از زهبران معارضان، درصفحه توئیتر خود از اظهارات دی میستورا درباره شکست معارضان سوری انتقاد کرده بود و آنرا به منزله شکست در میانجی گری سازمان ملل درحل و فصل بحران سوریه تلقی کرده بود.

نصر الحریری دیگر رهبر معارضان نیز در نشستی خبری در استانبول از اظهارات دی میستورا مبنی براینکه معارضان توانایی ندارتد که نظام سوریه را از نظر نظامی شکست دهند، انتقاد و این اظهارات را نومید کننده و در راستای راه کارهای روسیه توصیف کرده بود.

طبق گفته های دی میستورا، سازمان ملل امیدوار است که دور جدید از مذاکرات صلح بین هیات های دولت سوریه و معارضان اکتبر آتی درژنو  برگزار شود.

انتظار می رود که هفته آینده، جلسات مذاکره دیگری نیز در آستانه قزاقستان با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه و نیز با حضور هیات هایی به نمایندگی از دولت سوریه و معارضان برگزار شود.

215

 

پربیننده ترین خبرها