نیروهای انگلیسی از پایگاه های التنف و الزکف سوریه به اردن عقب نشینی کردند

نیروهای انگلیسی از پایگاه های التنف و الزکف سوریه به اردن عقب نشینی کردند
جمعه 17 شهريور 1396 - 15:00

ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه از عقب نشینی کامل نیروهای ویژه انگلیسی از پایگاه های التنف و الزکف در مرزهای سوریه و عراق و حرکت آن ها به پایگاه الازرق در اردن خبر داد.

العالمسوریه

ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای شبه نظامی موسوم به «احمد العبدو» از صحرای سوریه به سمت اراضی اردن عقب نشینی کرده وبه دنبال آن، شبه نظامیان موسوم به «ارتش شیرهای شرق» نیز از منطقه عقب نشینی کردند.

این عقب نشینی به دنبال توافقی مبنی بر تحویل منطقه تحت کنترل آنان در حومه جنوب شرق دمشق به دولت سوریه با ضمانت روسیه و اردن صورت گرفت.

همچنین روزنامه اردنی الغد به نقل از منابع اردنی نوشت که این کشور تلاش می کند با برقراری آتش بس بین ارتش سوریه و گروه های معارض در مرزهای اردن در مجاورت صحرای سوریه، منافع خود را در منطقه حفظ کند تا این منطقه را جزء منطقه کاهش تنش قرار دهد.

منابع یاد شده افزودند که اقدامات اخیر اردن درخصوص بحران سوریه، اقدامات میدانی تاکتیکی است و هیچ تغییری در موضع اردن درقبال بحران سوریه ایجاد نخواهد کرد.

گروه موسوم به «ارتش آزادگان عشایر» سه هفته پیش از اکثر پاسگاه هایی که درشرق السویداء تا داخل اراضی اردن تحت کنترلش بود، عقب نشینی کرده بود.

215

 

پربیننده ترین خبرها