الازهر خواستار تحرک جهانی برای توقف کشتار مسلمانان در میانمار شد

الازهر خواستار تحرک جهانی برای توقف کشتار مسلمانان در میانمار شد
شنبه 18 شهريور 1396 - 07:59

رئیس دانشگاه الازهر مصر کشتار وحشیانه مسلمانان «روهینگیا» در میانمار را محکوم کرد و خواستار تلاش مجامع بین المللی برای توقف این جنایت شد.

العالم ـ آسیا

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، شیخ احمد الطیب گفت که مسمانان روهینگیا در حال حاضر با فاجعه انسانی و کشتارجمعی وحشیانه ای رو به رو هستند.
وی در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تحرک و اقدام فوری مجامع بین المللی برای نجات مسلمانان روهینگیا تاکید کرد.
رئیس دانشگاه الازهر همچنین از مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار خواست برابر این تجاوز وحشیانه بایستند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها