مالزی بازی ویدئویی 'نبرد خدایان' را به دلیل تهدید مذهب ممنوع کرد

مالزی بازی ویدئویی 'نبرد خدایان' را به دلیل تهدید مذهب ممنوع کرد
شنبه 18 شهريور 1396 - 09:51

کمیسیون چندرسانه ای و ارتباطات مالزی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی خواست وبسایت های توزیع کننده بازی ویدئویی 'نبرد خدایان' را که گفته می شود تهدیدی برای قداست مذهب و هماهنگی بین نژادی در این کشور است، مسدود کنند.

العالم- گوناگون

به گزارش ایرنا، 'صالح سعید کروآک' وزیر کمیسیون ارتباطات و چندرسانه ای مالزی روز شنبه گفت که این اقدام پس از آن انجام شد که ارائه دهنده این بازی به فرصت زمانی 24 ساعته این وزارتخانه مبنی بر غیرفعال کردن دانلود بازی توسط کاربران مالزیایی عمل نکرد.

وی خاطرنشان کرد که این اقدام برای حفاظت از کاربران و جلوگیری از حوادث پس از آن ضروری بوده است.

وی با این عنوان که همبستگی، هماهنگی و رفاه مردم در یک کشور چند نژادی و چند مذهبی از مهمترین اهداف دولت است، تصریح کرد که دولت در مورد اقداماتی که می تواند تخریب کننده این اهداف باشند، هیچ مصالحه ای ندارد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'سان دیلی'، وزیر کمیسیون ارتباطات و چندرسانه ای مالزی همچنین گفت که این بازی ویدئویی که توسط یک شرکت تایوانی ساخته شده، مذاهب و رهبران مذهبی را مورد بی احترامی قرار داده و تهدید بزرگی برای اتحاد و هماهنگی نژادی است.

براساس قوانین مالزی ساخت و تولید محتواهای توهین آمیز بر اساس ماده 233 قانون چندرسانه ای و ارتباطات مصوب سال 1998 جرم محسوب شده و متخلفان ممکن است به یک سال زندان یا جریمه تا 12 هزار دلاری و یا هر دو محکوم شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها