رقابت امارات و قطر برای بخشش های ده ها میلیون دلاری به ایالت تگزاس

رقابت امارات و قطر برای بخشش های ده ها میلیون دلاری به ایالت تگزاس
شنبه 18 شهريور 1396 - 11:23

کشورهای امارات و قطر از کمک چند ده میلیون دلاری خود برای حمایت از حادثه دیدگان طوفان هاروی در ایالت تگزاس آمریکا خبردادند.

العالم – آمریکا

به گزارش شبکه روسیا الیوم، انتظار می رود که مسئولان سفارت امارات در واشنگتن طی هفته های آینده، در چارچوب هماهنگی با مقامات و مسئولان محلی در مناطق بحران زده، هدیه ده میلیون دلاری دولت امارات متحده عربی را در اختیار طوفان زدگان قرار دهد. هم اکنون مقامات محلی در حال بررسی نیازهای منطقه طوفان طوفان زده با مشارکت داوطلبان اماراتی هستند.

"یوسف العتیبه" سفیر دولت امارات متحده عربی در آمریکا دراین باره تصریح کرد: ملت امارات با شهروندان طوفان زده ایالت تگزاس ابراز همدردی می کنند.

وی گفت: کمک به مصیبت دیدگان تگزاس، مایه مباهات دولت امارات است.

از سویی، "گرگ ابوت"، فرماندار ایالت تگزاس، از کمک های سخاوتمندانه  و ابراز همدردی دولت امارات متحده عربی و سفیر این کشور در آمریکا به حادثه دیدگان ایالت تگزاس صمیمانه تشکرکرد.

در همین حال، سفیر دولت قطر نیز از کمک 30 میلیون دلاری طوفان زدگان هاروی در تگزاس خبرداد.

مشعل بن حمد آل ثاني، سفیر قطر در واشنگتن از تاسیس صندوقی ویژه در این باره با هماهنگی فرماندار تگزاس، سازمان ها و مقامات محلی در این ایالت خبرداد.

روزنامه واشنگتن پست کمک دولت قطر به حادثه دیدگان تگزاسی را بزرگترین کمک از سوی کشورهای خارجی عنوان کرد.

طوفان هاروی با درنوردیدن سواحل جنوبی ایالت تگزاس در اواخ ماه گذشته، با دهها کشته و زخمی، بیش از صد میلیارد دلار خسارت برجا گذاشت.

طی دهه اخیر، هاروی یکی از بزرگترین طوفان ها در آمریکا به شمار می آید.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها