تظاهرات مقابل سفارت میانمار در واشنگتن

تظاهرات مقابل سفارت میانمار در واشنگتن
شنبه 18 شهريور 1396 - 18:40

مسلمانان واشنگتن و شماری از فعالان ضدجنگ مقابل سفارت میانمار علیه کینه ورزی سازمان یافته علیه مسلمانان روهینگیا تظاهرات کردند.

العالم - آسیا

صدها تن از مسلمانان ساکن واشنگتن، در اعتراض به قتل عام مسلمانان روهینگیا، در مقابل سفارت میانمار در واشنگتن تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکادر هایی کشتار بی رحمانه اقلیت مسلمان روهینگیا بدست نیروهای امنیتی, ارتش و بوداییان میانمار را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به کشتار مسلمانان این کشور شدند.

تجمع کنندگان همچنین  به دیپلمات های میانماری  که در حال رفتن به داخل سفارت  بودند، فریاد می زدند شرمت باد, شرمت باد.

خانم «مدیا بنجامین»، رئیس سازمان ضد  جنگ«کد پینک»  در این برنامه سخنرانی کرد و گفت: سال ها ما برای رئیس جمهور فعلی میانمار فعالیت کردیم و روزه سیاسی گرفتیم تا او  از زندان آزاد شود و بعد  رئیس جمهور شد اما  حالا ادعا  دارد که کاری نمی تواند بکند زیرا دست ارتش و نیروی های امنیتی در کار است, وی ادامه داد که دست شما به خون  همه این بیگناهان آغشته است.

آژانس آوارگان سازمان ملل جمعه اعلام کرده است که حدود 270 هزار آواره روهینگیا طی دو هفته گذشته از میانمار فرار کرده و به دنبال پناه گرفتن در بنگلادش هستند.

موج جدید خشونت ها در میانمار پس از حملات هماهنگ شبه نظامیان به مقرهای پلیس و یک پایگاه نظامی در 25 آگوست در استان راخین تشدید شده است. در درگیری های اخیر بیش از 400 نفر کشته شده اند که بر اساس ادعای نیروهای امنیتی میانمار، اکثر آنها شبه نظامیان بوده اند.

منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها