رياض خبر خبرگزاری قطر را درباره تماس تلفنی امير قطر با وليعهد عربستان تكذيب كرد

رياض خبر خبرگزاری قطر را درباره تماس تلفنی امير قطر با وليعهد عربستان تكذيب كرد
شنبه 18 شهريور 1396 - 20:43

وزارت امور خارجه عربستان خبر خبرگزاری قطر درباره تماس تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان  به نقل از منبعی مسئول در وزارت امور خارجه عربستان در این باره خبر داد، آنچه که خبرگزاری قطر در این زمینه منتشر کرده است هیچ ارتباطی به واقعیت ندارد و به نوعی اقدام این خبرگزاری در ادامه تلاش های قطر برای وارونه جلوه دادن حقایق است.
این منبع افزود، تماس تلفنی بر اساس درخواست دوحه و  همچنین درخواست قطر برای مذاکره درباره مطالبات کشورهای چهارگانه  انجام شد اما آنچه در خبر منتشره آمده است بیانگر آن است که دولت قطر در اعلام آمادگی برای گفتگو نیز جدی نیست و همچنان در پی تداوم سیاست های نادرست سابق است به همین دلیل عربستان تا زمانی که پیامی واضح از طرف مقامات قطری که بیانگر موضع شفاف آنان باشد، صادر نشود از توقف هر گونه گفتگو و یا ارتباط با مقامات قطر خبر می دهد. عربستان همچنین تاکید می کند سیاست های قطر نمی تواند در خدمت تقویت اعتماد سازی به عنوان زمینه آغاز گفتگو باشد.

ساعتی پیش، خبرگزاری قطر گزارش داده بود «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در این تماس براى مذاکره با کشورهاى تحریم کننده اعلام آمادگى کرده و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان نیز از اعلام آمادگى دوحه براى گفتگو استقبال کرده است.

پربیننده ترین خبرها