سازمان بهداشت جهانی درباره شيوع وبا در جمهوری دموكراتيك كنگو هشدار داد

يکشنبه 19 شهريور 1396 - 06:04

سازمان بهداشت جهانی شنبه زنگ خطر را در خصوص شیوع بیماری وبا در جمهوری دموکراتیک کنگو که شمار قربانیان این بیماری در آن به 528 نفر و سطحی نگران کننده رسیده است ، به صدا درآورد.  


سازمان ملل متحد اعلام کرد وبا مشکل جدی بهداشت عمومی در این کشور آفریقایی به شمار می رود چرا که سالانه میلیونها مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری ثبت می شود. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سال گذشته 817 نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.  
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشازا ، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای افزود : شیوع وبا در جمهوری دموکراتیک کنگو به سطح نگران کننده ای رسیده است چرا که وبا در 20 استان از 26 استان این کشور شیوع یافته است.   
وبا از طریق آب آلوده منتقل می شود و به ویژه کودکان با خطر بالایی در خصوص ابتلا به این بیماری مواجهند.  
سالانه بین یک میلیون و 400 هزار تا چهار میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند که بر اساس آمار این سازمان 142 هزار نفر آنها جان خود را از دست می دهند.  
مقامات کنگو تا دوم سپتامبر 24 هزار و 217 مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری را ثبت کرده اند.  
وبا در چند شهر و منطقه در شرق ، غرب و شمال این کشور به اضافه بخشهایی از کینشازا پایتخت کنگو شیوع پیدا کرده است.  
سازمان بهداشت جهانی نگران است این بیماری بار دیگر در منطقه بزرگ کاسای که اوضاع بهداشتی و درمانی و زیربناهای آن در سطح بسیار ابتدایی قرار دارد شیوع پیدا کند.  
وبا آخرین بار در سال 2003 در این کشور گسترش یافت.  
این سازمان کمک 400 هزار دلاری را برای کمک به استقرار کادر فنی در مناطق آسیب پذیرتر و دارای اولویت ضروری اختصاص داده و از مقامات کنگو حمایت از تلاشها برای مقابله با این بیماری و پاکسازی زباله ها و تضمین رسیدن آب شرب سالم برای شهروندان را خواستار شده است.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها