پشت پرده حذف 6 تیم لیگ برتری از جام حذفی

پشت پرده حذف 6 تیم لیگ برتری از جام حذفی
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 18:56

آمار بالای حذف تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی، این شائبه را ایجاد کرده که شاید برخی تیم‌ها باخت در زمین را به پرداخت جریمه و گذراندن محرومیت ترجیح داده‌اند.

العالم _ ایران / ورزشی

بسیاری از تیم‌های گمنام فوتبال در رده‌های پایین در آرزوی درخشش در جام‌ حذفی و دیده شدن هستند اما حضور در این مسابقات برای تیم‌های لیگ برتری که حساب ویژه‌ای روی قهرمانی لیگ برتر باز کرده‌اند، محلی از اعراب ندارد و جز دردسر، چیزی برایشان محسوب نمی‌شود. باشگاه‌های لیگ برتری در سال‌های گذشته برای رهایی از این موضوع، از جام حذفی کنار می‌کشیدند تا بتوانند با تمرکز بیش‌تر در لیگ برتر به میدان بروند.

اما سازمان لیگ فوتبال برای حفظ اعتبار مسابقات جام حذفی و کنار نکشیدن تیم‌های مطرح، اعلام کرد هر تیمی که در این مسابقات شرکت نکند با ۳۰ تا ۵۰ میلیون جریمه نقدی و محرومیت از حضور در جام حذفی سال بعد مواجه خواهد شد. از همین رو باشگاه صنعت نفت آبادان که ابتدا تصمیم به کناره‌گیری از جام حذفی گرفته بود، با تهدید سازمان لیگ مبنی بر محرومیت و جریمه، دوباره حضورش در مسابقات را اعلام کرد و سایر باشگاه‌ها نیز با بی‌رغبتی به شرکت در جام حذفی، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به میدان رفتند.

اما در این میان اتفاق جالبی افتاد و از میان تیم‌های لیگ برتری، ۶ تیم در همان مرحله ابتدایی مقابل حریفان‌شان شکست خورده و از گردونه مسابقات کنار رفتند، اتفاقی که کم‌تر در جام حذفی شاهد آن بودیم اما در این دوره، تیم‌هایی چون سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا و سپیدرود رشت دیگر شانسی برای کسب مقام قهرمانی جام حذفی را نخواهند داشت.

هر چند در این بین تیم‌هایی بودند که برای پیروز شدن جنگیدند اما آمار بالای حذف تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با توجه به رغبتی که فصل‌های پیش برای کناره‌گیری از مسابقات نشان می‌دادند این شائبه را ایجاد کرده که برخی تیم‌ها باخت در زمین را به پرداخت جریمه و گذراندن محرومیت ترجیح داده‌اند.

نتیجه بازی‌ تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی:

پارس جنوبی جم صفر(۳) - نساجی مازندران صفر(۴)

گل گهرسیرجان یک- استقلال تهران ۲

سپاهان اصفهان صفر- صنعت نفت آبادان یک

اکسین البرز ۲- سایپا یک

ذوب آهن یک(۲) - فجر سپاسی شیراز یک(۴)

پدیده یک- تراکتورسازی تبریز ۲

فولاد خوزستان صفر- ایران‌جوان بوشهر یک

بادران تهران ۳ - پیکان تهران یک

استقلال خوزستان ۵ - میعاد مغان اردبیل صفر

سپیدرود رشت یک - ملوان بندرانزلی ۳

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها