شکایت عراق از ائتلاف بین المللی برای کشتار غیر نظامیان

شکایت عراق از ائتلاف بین المللی برای کشتار غیر نظامیان
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 04:41

عضو کمیساریای عالی حقوق بشرعراق روز یکشنبه از اقدام عراق مبنی بر شکایت علیه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به خاطر کشتار بیش از دو هزار غیرنظامی در درگیری های شهر موصل خبر داد.

العالم  - عراق

"وحده الجمیلی" در بیانیه ای گفت: در درگیری ها و حملات ائتلاف بین المللی و بمب گذاری های داعش، همه ساختمان ها، منازل و اماکن مسکونی و تجاری بخش غربی موصل از بین رفته و حدود دو هزار جسد از زیر آوار خارج شد که البته این آمار رو به افزایش است.

وی افزود: به دلیل اقدام مسئولان ائتلاف بین المللی در نادیده انگاشتن لزوم اجرای  قوانین بشردوستانه وعدم تبعیض میان غیر نظامیان و جنایتکاران و داعش، دادستانی را به شکایت علیه آنان توصیه کردیم.  

وی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست برای پرداخت خسارت به قربانیان و مشخص کردن افرادی که در کشتار آنان دست داشتند، تحقیقاتی انجام شود.

از سوی دیگر "حسام الدین العبار" عضو شورای استان نینوا نیز گفت: اجساد غیرنظامیان به ویژه در شهر قدیمی، بخش غربی موصل که کاملا تخریب شده، زیر آوارها باقی مانده است.

وی افزود: نهادهای مختلف  بی وقفه در حال آواربرداری و خارج کردن اجساد هستند اما حجم این تخریب ها بسیار زیاد است و انجام این ماموریت زمان زیادی می برد.

شایان ذکراست، نیروهای عراقی توانستند پس ازحدود نه ماه درگیری و کشتاردر دهم ژوئن شهرموصل و منطقه تلعفر آخرین پایگاه داعش در نینوا را در کمتر از دو هفته آزاد کنند.

 

217

پربیننده ترین خبرها