تظاهرات مسلمانان انگلیس علیه جنایت در میانمار

تظاهرات مسلمانان انگلیس علیه جنایت در میانمار
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 05:11

صدها نفر از مسلمانان انگلیس در اعتراض به کشتار مسلمانان در میانمار تظاهرات کردند.

 

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از رویترز، حاضران در این تظاهرات که در خیابانهای مرکزی شهر لندن برگزار شد با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اقدام دولت میانمار در کشتار مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند. حاضران در این تظاهرات در پایان در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کردند.

یکی از حاضران در این تظاهرات گفت: آنچه که در میانمار می گذرد اقدام ضد انسانیت است. این اقدام تنها ضد مسلمانان نیست بلکه اقدامی ضد انسانیت است.هر انسانی باید مخالفت خود را با آنچه که در میانمار می گذرد ابراز دارد.

وی افزود: تنها راه حل این است که این کشور به دو بخش جدا شود. یک بخش برای مسلمانان روهینگیا باشد و بخش دیگر برای مردم میانمار باشد. این می تواند از نظر انسانی اقدامی منصفانه باشد.

فرد دیگری گفت: من به خاطر حمایت از مردم بیگناه در این تظاهرات حضور پیدا کرده ام.به نظرم کشتاری که در میانمار انجام می شود اقدامی ناعادلانه است. ما باید به سهم خود کاری انجام دهیم واین نسل کشی را متوقف کنیم. آنها مسلمان هستند و همه حق زندگی دارند. این کشتار غیرقابل پذیرش است. این به منزله لکه ننگی برای جهان است و جهان باید به فوریت وارد عمل شود.

یکی دیگر از حاضران در این تظاهرات گفت: ما برای نشان دادن حمایت خود به اینجا آمده ایم.به نظرم اقدامات اشتباه زیادی در جهان انجام می شود. شاید افراد عادی تصور کنند که ما قدرتی نداریم اما ما امروز به اینجا آمده ایم که بگوییم ما هنوز تسلیم نشده ایم و برای خوبی مبارزه می کنیم.

وی افزود: من مطمئنم که دولت میانمار قدرت متوقف کردن این اقدامات را دارد. من پیشنهاد اقدامات خشونت بار را نمی کنم. به نظرم دیپلماسی درست ترین راه است. همیشه راههای صلح آمیز برای مسائل وجود دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها