ماجرای تعطیلی مدرسه ایرانی در شارجه

ماجرای تعطیلی مدرسه ایرانی در شارجه
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 07:48

معاون امور بین‌الملل و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدرسه‌ای ایرانی در شارجه امارات توضیحاتی ارائه کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

سید علی حسینی درباره علت تعطیلی و پلمب مدرسه‌ای ایرانی در امارات عنوان کرد: ارتباطات سیاسی ما با امارات خوب نیست و به همین علت فشارهایی برای تعطیلی مدارس ایرانی به ما وارد می‌شود. البته بیش از 20 سال است که مدارس ما در امارات بخصوص در دوبی فعالند اما در سال‌های اخیر در پی برخی مسائل سیاسی برای مدارس ما در برخی مناطق بویژه شارجه و ابوظبی مشکلاتی بوجود آمده است.
 

وی افزود: متاسفانه مجوز فعالیت یکی از مدارس ما در شارجه را به علت ساخت و ساز غیر مجاز در مدرسه تمدید نکردند که در نتیجه پلمپ شد. این در حالی است که مدرسه استیجاری بوده و ما ساخت و سازی نداشتیم.

 

معاون امور بین‌الملل مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری وزارت خارجه مشکل را حل کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت خارجه مجوز فعالیت این مدرسه 1500 دانش آموزی را تمدید و آن را بازگشایی کنیم.
 

حسینی در پاسخ به اینکه سرانجام محصلان و معلمان این مدرسه چه می‌شود اظهار کرد: ساماندهی لازم را انجام دادیم و دانش آموزان این مدرسه به مدارس دوبی منتقل شده‌اند. البته از این تعداد 500 دانش آموز افغانستانی بودند. تعدادی از معلمانی هم که در شارجه تدریس می‌کردند با اتمام  ماموریت به کشور برگشته‌اند و نیروهای محلی هم در مدارس دوبی ساماندهی شده‌اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها