کره شمالی: گانگسترهای آمریکایی را رام می‌کنیم

کره شمالی: گانگسترهای آمریکایی را رام می‌کنیم
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 11:30

 کره شمالی هشدار داد اگر آمریکا تلاش کند در شورای امنیت سازمان ملل تحریم های شدیدتری علیه پیونگ یانگ به تصویب برساند، «بزرگ ترین درد و رنج» را بر واشنگتن تحمیل کرده و «گانگسترهای» آن را رام خواهد کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کره شمالی دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دنیا خواهد دید که جمهوری دموکراتیک خلق کره با اتخاذ اقداماتی سخت تر گانگسترهای آمریکایی را رام خواهد کرد.

در این بیانیه که در خبرگزاری کره شمالی منتشر شده، آمده است که اگر واشنگتن «به قطعنامه ای غیرقانونی برای اعمال تحریم های شدیدتر متوسل شود، جمهوری دموکراتیک خلق کره قطعا آمریکا را وادار می کند که بهای آن را بپردازد.»

این بیانیه می افزاید: اقدامات بعدی جمهوری دموکراتیک خلق کره موجب خواهد شد آمریکا بزرگ ترین درد و رنج در تمام تاریخ خود را متحمل شود.

قرار است شورای امنیت امروز درباره پیش نویس جدید تحریم ها علیه کره شمالی تشکیل جلسه بدهد. آمریکا پیش نویس این تحریم ها را تدوین کرده و می خواهد امروز در مورد آن رای گیری شود.

این پیش نویس، شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی را در نظر گرفته است. آمریکا خواهان تحریم صادرات نفت به کره شمالی و مسدود کردن دارایی های کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و قطع پرداخت دستمزد به کارگران کره شمالی در خارج از کشور است.

در پی آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی، آمریکا قصد دارد پیش نویس تحریم های جدیدی علیه کره شمالی را به شورای امنیت ارائه کند.

آزمایش بمب هیدروژنی یکشنبه هفته گذشته بزرگ ترین آزمایش هسته ای کره شمالی بود. پس از آن شورای امنیت جلسه ای اضطراری برگزار کرد. 

گفته می شود که این بمب را می توان در کلاهک موشک های کره شمالی قرار داد. در ماه های گذشته، کره شمالی دو موشک بالستیک قاره پیما هم آزمایش کرده بود. 

کیم جونگ اون در ضیافت شامی به مناسبت موفقیت برنامه موشکی کره شمالی آزمایش بمب هیدروژنی را ستود و از دانشمندان کشورش خواست سلاح های بیشتری بسازند.

کره شمالی می گوید برای حفاظت از خود به بمب هسته ای نیاز دارد. اما نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی است که کره شمالی «برای جنگ التماس» می کند. 

منبع: ایرنا

پربیننده ترین خبرها