روادید ورود به عراق از دوم مهرماه درایلام صادر می شود

روادید ورود به عراق از دوم مهرماه درایلام صادر می شود
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 13:59

مدیر حج و زیارت ایلام با بیان اینکه امکان تردد زائران از مرز مهران بدون روادید امکانپذیر نیست، گفت: بر اساس برنامه ریزی ، روادید ورود به عراق از دوم مهرماه در دفاتر زیارتی این استان صادر می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

مهدی حیدری خاطرنشان کرد، ثبت نام از متقاضیان شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح از اوایل شهریور ماه آغاز شده است.
وی افزود: هم اکنون صدور روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده است و بر اساس برنامه پیش بینی شده دراستان ایلام نیز از دوم مهرماه روادید ورود به عراق صادر می شود.
مدیر حج و زیارت استان ایلام از کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران خبر داد و تصریح کرد: افزون بر ایران ، دولت نیز عراق تاکید دارد به هیچوجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد و متخلفان احتمالی با برخوردو مجازات قانونی مواجه می شوند.
وی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین خواست برای ثبت نام به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به 2.5 میلیون نفر افزایش یابد.

پربیننده ترین خبرها