نرخ پروازهای اربعین مشخص شد

نرخ پروازهای اربعین مشخص شد
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 14:34

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داد.

العالم _ ایران / اقتصادی

مقصود اسعدی‌سامانی اظهارداشت: در جلسه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه طبق روال هر سال نرخ‌های مشخص برای بلیت پروازهای اربعین تعیین کنیم.

وی گفت: در این راستا سقف نرخی برای مقطع زمانی سفرهای اربعین مشخص شد؛ روز اربعین امسال 18 آبان‌ماه است بنابر‌این برای پروازهای تاریخ 13 آبان تا 22 آبان سقف نرخی مشخص شد.

وی ادامه داد: در این راستا قیمت بلیت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران یک میلیون و 200 هزار تومان و تهران ـ‌ بغداد ـ تهران نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: نرخ بلیت پرواز مشهد ـ‌ نجف ـ مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان، نرخ بلیت پرواز مشهد ـ بغداد ـ‌مشهد نیز یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد.

وی ادامه داد:‌ از بقیه شهرها هر شرکتی که پرواز داشته باشد مسیر رفت و برگشت به بغداد به نجف قیمت بلیت یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: نرخ بلیت‌های یکسره تهران ـ نجف 600 هزار تومان و مشهد ـ‌نجف نیز 750 هزار تومان تعیین شد ضمن آنکه قیمت‌های بیزینس‌کلاس نیز طبق تعرفه‌ ایرلاین‌ها خواهد بود.

وی گفت: قرار شد مجوزهای پروازی از 20 مهر ماه توسط سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه مبدأ و مقصد اخذ شود و همزمان پس از اخذ مجوزها ایرلاین‌ها نسبت به عرضه بلیت اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر مشخص فروش بلیت هواپیما به زودی به مردم معرفی می‌شود، گفت: همچنین مسافران پس از اخذ بلیت در راستای راستی‌آزمایی و اصالت بلیت باید به سایت شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند اما مردم تلاش کنند حتی‌الامکان از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش مشخص شده بلیت خریداری کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه داشتن ویزا برای صدور بلیت الزامی است،‌گفت: هر شرکت هواپیمایی نفراتی مشخص برای رسیدگی به شکایات مسافران معرفی می‌شود و همچنین از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل پیگیری است. 

اسعدی سامانی اظهار داشت:‌ همچنین واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری نظارت‌های لازم را در اینباره انجام می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همچنین مقرر شد پروازهایی که در اختیار چارتر‌کننده‌ها قرار می‌گیرد طبق قرارداد بین شرکت‌ها و چارتر‌کننده باشد و آنها بلیت‌های تاریخ‌های 13 تا 22 ‌ آبان ماه را با همین نرخ‌های مصوب بفروشند و اگر تخلفی صورت گرفت این وظیفه شرکت‌های هواپیمایی است که با طرف‌های قرارداد چارترکننده نظارت کنند.

وی اظهار داشت: این نرخ‌ها برای افراد زیر 12 سال 75 درصد قیمت‌های تعیین شده است. 

سال گذشته قیمت بلیت در مسیر تهران - نجف - تهران و تهران - بغداد- تهران و سایر شهرها به نجف و بغداد یک میلیون و صد هزار تومان در رفت و برگشت تعیین شده بود، همچنین نرخ بلیت پروازهای مشهد- نجف- مشهد و مشهد- بغداد- مشهد هم یک میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها