عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

دیوان محاسبات نمی‌تواند بگوید نجومی‌بگیری وجود ندارد

دیوان محاسبات نمی‌تواند بگوید نجومی‌بگیری وجود ندارد
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 15:13

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به این که محاسبات دیوان محاسبات کشور دولتی است، خاطرنشان کرد، سقف حقوق مدیران دوازده میلیون و در شرایطی خاص اندکی بیشتر در نظر گرفته شده اما شاهد هستیم دیوان محاسبات بدون توجه به فیش‌های نجومی چند ده میلیونی اعلام می‌کند نجومی‌بگیری وجود ندارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه دانا؛ در خصوص تبرئه نجومی بگیران توسط دیوان محاسبات اظهار داشت: اگرچه گزارش دیوان محاسبات حاکی از تبرئه این افراد است اما در حقیقت صحبت نهایی و صحیح را باید از قوه قضائیه شنید.

وی با اشاره به اظهارات اژه ای مبنی بر محکومیت 20نجومی بگیر در قوه قضائیه گفت:  قطعا مدیرانی که حقوق بالایی را به صورت غیر قانونی دریافت کرده اند وجود دارند و دیوان محاسبات نمی تواند بگوید نجومی بگیری وجود ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه محاسبات دیوان محاسبات دقیق نیست عنوان کرد: رای دیوان صحیح نیست چرا که آنها منتقد این جریان نبوده و در حالی که باید سقف حقوق 12 میلیون تومان باشد انها سقف حقوق را 20میلیون در نظر گرفته اند.

نوروزی ضمن اشاره به این که محاسبات دیوان محاسبات کشور دولتی است، یادآور شد: سقف حقوق مدیران دوازده میلیون و در شرایطی خاص اندکی بیشتر در نظر گرفته شد اما شاهد هستیم دیوان محاسبات بدون توجه به فیش های نجومی چند ده میلیونی اعلام می کند نجومی بگیری وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: قطعا افرادی به عنوان نجومی بگیر وجود دارند که مجرم هم هستند و وظیفه اصلی با قوه قضائیه است که جرم انها را اعلام کند، هرچند تا کنون دیوان محاسبات و دولت کسی را به عنوان نجومی بگیر به قوه قضائیه معرفی نکرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها