دستگیری 74 سارق در طرح ضربتی پلیس تهران

دستگیری 74 سارق در طرح ضربتی پلیس تهران
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 16:08

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 74 سارق، مالخر و زورگیر طی 24 ساعت گذشته با اجرای طرح ضربتی پلیس در مناطق مختلف شهر تهران خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در راستای اجرای طرح کنترل صنوف مرتبط با خرید و فروش اموال مسروقه، مأموران پلیس آگاهی نیز بیش از 900 واحد صنفی را مورد کنترل قرار دادند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: هدف از کنترل این واحدهای صنفی، نظارت در خصوص وجود اموال سرقتی و انتقال آن بوده است.
وی با تشکر از همکاری تعدادی از اتحادیه های مرتبط با قطعات خودرو که بازرسان آن، نظارت‌های لازم را انجام داده بودند، اعلام کرد: در این طرح از 30 واحد صنفی دارای اموال مشکوک و سرقتی، یک‌ هزار حلقه لاستیک، 100 باطری و 200 کامپیوتر خودرو و تعدادی لپ تاپ کشف و واحدهای صنفی متخلف با حکم قضائی و حضور پلیس امنیت پلمب شدند.
سردار محمدیان با اشاره به اینکه به 70 واحد صنفی اخطار پلمب داده شد، اظهار داشت: این واحدها دارای اموال مشکوک به سرقت بوده یا اموال را در دفاترشان ثبت نکرده و برخی از آنها نیز پروانه کسب‌شان دارای اشکال و ایراد بوده که 15 روز به آنها فرصت داده شد.
این مقام ارشد پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری 30نفر ‌در این طرح ، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 2 نفر به همراه 10 تن پوشاک قاچاق دستگیر شده‌اند.
وی گفت: این محموله در ادامه کشف 80 تن پوشاک قاچاق بوده و طبق اقرار افراد دستگیر شده، مالک این اموال نیز همان مالک 80 تن پوشاک قاچاق که بیش از 12 هزار ثوب لباس است و آنها را از مرزهای جنوبی کشور وارد و در انبارهای جنوب و شرق تهران جاسازی کرده ، بودند.
سردار محمدیان به دستگیری 74 سارق طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: زورگیران، سارقان داخل خودرو و لوازم داخلی آن از جمله دستگیرشدگان این طرح هستند که در بین این متهمان، 10 نفر محکومان متواری سرقت نیز بوده‌اند.
وی به دستگیری اعضای یک باند سرقت خودرو اشاره و تصریح کرد: در یکی از محله‌های شناسایی‌شده افرادی که کارشان سندنمره بوده و از آنها پنج خودروی سرقتی و همچنین اصالت 25 خودرو که با خودروهای تصادفی تغییر داده‌ بودند کشف شد.
به گزارش ایرنا، این مقام ارشد پلیس پایتخت به دستگیری باند سه نفره ای که به صورت مسلحانه و با ظاهر و تجهیزات مأموران اقدام به سرقت می‌کردند خبر داد و گفت: این افراد در یکی از استان‌های کشور به یکی از اماکن متبرکه دستبرد زده و متولی آن را ربوده و دست و پا بسته در مکانی رها کرده بودند که محل اختفای آنها نیز در تهران شناسایی و در طرح ضربتی پلیس دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد قصد سرقت از یک طلافروشی را داشتند که یک نفر از آنها در هنگام دستگیری خود را از طبقه سوم ساختمان به پایین پرتاب کرد که هم‌اکنون در بیمارستان است و 2 نفر دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها