نخست وزير رژيم صهيونيستی وارد آرژانتين شد

نخست وزير رژيم صهيونيستی وارد آرژانتين شد
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 01:25

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه وارد بوینس آیرس پایتخت آرژانتین شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوینس آیرس این  اولین سفر دوره ای یک نخست وزیر اسرائیل به آمریکای لاتین به حساب می آید.
وی که تحت تدابیر شدید امنیتی وارد آرژانتین شد قرار است روز دوشنبه با جامعه یهودیان آرژانتین که تعدادشان 300 هزار نفر ارزیابی شده است دیدار کند.
دیدار بنیامین نتانیاهو با جامعه یهودیان آرژانتین که بزرگترین جامعه یهودیان در آمریکای لاتین است بدون حضور مطبوعات انجام می شود.
وی همچنین قرار است پس از آرژانتین، در فاصله زمانی 11 تا 15 سپتامبر به کشورهای کلمبیا و مکزیک سفر کند و در نهایت برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک برود.
تقویت روابط تجاری میان آرژانتین و اسرائیل از اهداف سفر نخست وزیر اسرائیل به این کشور آمریکای لاتین عنوان شده است.
یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آرژانتین  سفر بنیامین نتانیاهو را برای افزایش سرمایه گذاری ها و مبادلات تجاری بین آرژانتین و اسرائیل، فرصت مناسبی دانست.
این سفر همچنین در شرایطی انجام می شود که در آستانه آن، معترضان به این سفر پوسترهایی از نتانیاهو را در شمایل «هیتلر» روی دیوارهای پایتخت این کشور نصب کردند.
روی این پوستر که نتانیاهو را با لباس نازی‌ها و شمایل دیکتاتور آلمانی نشان می‌دهد، نوشته شده است: «صهیونیست‌ها از فلسطین بیرون بروید. نتانیاهو برو گمشو.»


به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» در پوستری دیگر با طرح مجرمان تحت تعقیب (Wanted) وی به جنایات حقوق بشری و نسل‌کشی مردم فلسطین متهم شده است.
نتانیاهو بامداد یکشنبه به عنوان اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی عازم آمریکای لاتین شده و به کشورهای آرژانتین، کلمبیا و مکزیک سفر می‌کند.

 

 

پربیننده ترین خبرها