حماس به اسرائیل هشدار داد

حماس به اسرائیل هشدار داد
سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:58

يكي از رهبران جنبش حماس بااشاره به قدرت مقابله گروه هاي مقاومت در برابر تجاوزگري رژيم صهيونيستي، به اين رژيم درباره پيامدهاي خطرناك تجاوز به غزه و هدف قرار دادن كودكان ، زنان و سالمندان فلسطيني هشدار داد.

اسماعيل رضوان عصر سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: بيش از يك ميليون صهيونيست در پناه گاهها به سر مي برند. مدارس و دانشگاه ها تعطيل شده اند. صهيونيستها از ترس واكنش مقاومت دچار حالت رواني شده اند.

وي افزود: به صهيونيست ها مي گوييم تا وقتي كه ملت فلسطين احساس امنيت نكند شما نيز احساس امنيت نخواهيد كرد.

عضو ارشد جنبش حماس تصريح كرد: هدف رژيم صهيونيستي از حمله به باريكه غزه تلاش براي شكستن اراده مقاومت و فشار بر آنان براي تسليم است.

رضوان خاطرنشان كرد: صهيونيست ها همچنين مي خواهند با اين حملات فلسطينيان از نظر سياسي و امنيتي در تنگنا قرار دهند و همچنين بحرانهاي داخلي خود را به خارج صادر كنند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي همچنين درصدد است با حملات وحشيانه به مناطق مسكوني در غزه، نبض مقاومت را بسنجند، امكانات آنرا بيازمايد و قدرت بازدارندگي صهيونيستها را كه در معركه فرقان در سال 2009 پايان يافت و شكست سختي را متحمل شدند، بازگرداند.

رضوان ادامه داد: حماس آشكارا تاكيد كرده است كه اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كند و به اين تجاوز پاسخ دهد.

وي گفت: حماس هميشه نوك پيكان در رويارويي با اشغالگران بوده است و هماهنگي بالايي بين جهاد اسلامي و حماس وجود دارد. دو طرف همچنين هماهنگي عملي در بالاترين سطح با يكديگر دارند.

رضوان با اشاره به روابط گسترده حماس با كشورهاي عربي و اسلامي افزود: حماس با همه كشورهاي حامي حقوق فلسطينيان و مساله فلسطين رابطه دارد. حماس در امور داخلي هيچ كشوري دخالت نمي كند ، جزو هيچ محوري نيست و سياست هاي خود را در قبال آزادسازي سرزمين فلسطين تغيير نمي دهد.

عضو ارشد حماس درباره شروط مقاومت براي آتش بس با رژيم اسرائيل گفت: شروط مقاومت آشكار است. اين شروط شامل توقف كامل تجاوز و ترورها است. نمي توان از آتش بس رايگان با رژيم سخن گفت بنابر اين طبيعي است كه آتش بس شروطي دارد كه بايد تحقق يابد.

وي افزود: هدف ديگر دشمن صهيونيست از تجاوزگري اخير به شكست كشاندن تلاشها براي بازيابي وحدت ملي و آشتي واقعي در صحنه فلسطين است چون اگر وحدت را بازيابيم ملت فلسطين در رويارويي با اين رژيم اشغالگر بسيار قويتر خواهد بود.

رضوان تاكيد كرد: مذاكرات رژيم اسرائيل با تشكيلات خودگردان هيچ ارزشي ندارد و ملت فلسطين و گروه هاي مقاومت بازگشت به مذاكرات با رژيم صهيونيستي را نمي پذيرند.

وي گفت: اين مذاكرات به دشمن جرات تجاوز و يهودي سازي بيشتر قدس را مي دهد. ما فلسطينيان بايد ديدارها را براي بازيابي وحدت ملي بر اساس اصول فلسطيني و گزينه مقاومت به عنوان گزينه راهبردي براي آزادسازي سرزمينهاي فلسطيني ادامه دهيم.


tt-12-21:40

پربیننده ترین خبرها