معارضان قطر عبدالله بن علی آل ثانی را امیر قطر معرفی کردند

معارضان قطر عبدالله بن علی آل ثانی را امیر قطر معرفی کردند
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 14:46

سمینار معارضان قطر که با حمایت عربستان سعودی در لندن در حال برگزاری است، «عبدالله بن علی آل ثانی» را به عنوان جانشین امیر قطر معرفی کرد.

العالم - جهان اسلام 

نخستین کنفرانس معارضان قطر پس از بحران بوجود آمده در روابط دوحه با چهار کشور عربی، با حضور معارضان قطری، سیاستمداران و شخصیت‌های آکادمیک جهانی تحت عنوان «قطر از منظر امنیت و ثبات جهانی» در لندن برگزار شد.

شبکه روسیا‌الیوم در خبری فوری گزارش داد که معارضان قطر در این نشست «عبدالله بن علی آل ثانی» را به عنوان جانشین امیر قطر معرفی کردند.

«خالد الهیل» معارض قطری نیز با سخنرانی در این کنفرانس مدعی شد که نظام قطر برای جلوگیری از برگزاری این کنفرانس رشوه‌های پرداخت کرده بود.

الهیل بر ضرورت تأمل در تغییر نظام حاکم قطر به دلیل حمایت‌های آن از تروریسم تأکید کرد و افزود: «نظامی که از افراطی‌گری و تروریسم حمایت می‌کند بایستی برای ایجاد تغییرات در آن اقدام کرد».

وی برگزاری این کنفرانس را «یک رخداد تاریخی سرنوشت‌ساز در آینده قطر» برشمرد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، ۵ محور اصلی این کنفرانس حمایت نظام قطر از تروریسم، رابطه با ایران، تمایلات قطر برای نفوذ جهانی و در عین حال نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی ، شبکه الجزیره و اقتصاد و ژئوپلیتیک و امنیت انرژی بین‌المللی عنوان شده است.

این کنفرانس با نظارت «خالد الهیل» بازرگان و معارض قطر و گروهی از معارضان قطری برگزار شد.

«عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی» همان کسی است که اخیرا با میانجی‌گری خود ملک سلمان را به بازگشایی گذرگاه مرزی سلوی و انتقال حجاج قطری به عربستان متقاعد کرد.

وی فرزند «علی بن جاسم آل ثانی» از نخستین امیران قطر پس از استقلال این کشور و چهارمین حاکم آن است و پس از پدرش، برادرش احمد قدرت را بدست گرفت تا اینکه شیخ خلیفه آل ثانی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر به قدرت رسید.

پربیننده ترین خبرها